وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 27 مهر 1394 ساعت 12:57   |   کد مطلب: 16792
رئيس پليس فتای همدان:
مراقب شيوه جديد هک تلگرام باشيد
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان همدان در خصوص شيوه جديد هک تلگرام به شهروندان هشدار داد.

به گزارش نافع، سرهنگ اکبر اميني گفت: به دنبال مراجعه متعدد شهروندان مبني بر هک شدن تلفن همراه و انتشار اطلاعات و تصاوير شخصي، موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

رئيس پليس فتا همدان افزود: در تحقيقات  مشخص شد افراد سودجو با شناسايي طعمه خود و ارسال پيامکي به نام شرکت تلگرام  مبني بر اينکه "براي جلوگيري از هک شدن تلگرام و سرقت اطلاعات شخصي خود پيامکي حاوي کد دستوري براي شما ارسال خواهد شد، که با ارسال اين کد دستوري براي ما از هک شدن تلگرام خود جلوگيري کنيد" که به محض ارسال کد براي شماره مورد نظر، تلگرام شخص قرباني هک شده و هکر به کليه اطلاعات از جمله تصاوير، فيلمها ،مخاطبين، ليست دوستان و... دسترسي پيدا خواهد کرد.

اين مقام انتظامي ادامه داد: هکر ها با دسترسي به اطلاعات شخصي قرباني و با تهديد به انتشار آنها انواع سوء استفاده ها از جمله اخاذي و پيشنهادهاي نامشروع را انجام مي دهند.

سرهنگ اميني در پايان از شهروندان خواست : ضمن هوشياري در استفاده از شبکه هاي اجتماعي با ارتقاء سواد رسانه اي خود در دام اينگونه شيادان گرفتار نشوند و در صورت مواجهه با چنين مواردي مراتب را سريعاً از طريق وب سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش يا با شماره تلفن 0812182674 تماس بگیرند.

پایان پیام/م.د

دیدگاه شما