وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 23 مهر 1394 ساعت 18:13   |   کد مطلب: 16738
معاون امور جوانان استان همدان گفت: در 6 ماه نخست امسال مبلغ 22 میلیارد تومان وام ازدواج به 7 هزار و 500 نفر از زوج‌های جوان همدانی پرداخت شده است.

به گزارش نافع، به نقل از فارس

اسدالله ربانی‌مهر ظهر امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان اظهار کرد: معاونت امور جوانان استان امسال سه دستور کار را در دست اقدام دارد که مهمترین آن پرداخت وام ازدواج به جوانان است.

وی افزود: مبلغ وام ازدواج در 6 ماه نخست امسال 22 میلیارد تومان بوده که به 7 هزار و 500 نفر پرداخت شده است.

معاون امور جوانان استان همدان با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید نیز 540 وام ازدواج به جوانان پرداخت کرده است، به روند پرداخت وام ازدواج در سال 92 و 93 اشاره کرد و گفت: در سال 92 به 21 هزار نفر مبلغ 68 میلیارد تومان و سال گذشته نیز به 39 هزار نفر 118 میلیارد تومان وام پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم و شاخص در زمینه جوانان تشکیل مجمع خیرین ازدواج در استان است که شهرستان نهاوند در این خصوص بسیار موفق عمل کرده و حائز مقام کشوری شده است.

ربانی‌مهر به فعالیت‎های شهرستان نهاوند در این زمینه اشاره کرد و افزود: سال گذشته 200 زوج در نهاوند کمک هزینه وام ازدواج دریافت کرده‎اند.

وی ادامه داد: مبلغ 90 میلیون تومان کمک‎هزینه ازدواج در نهاوند توسط این مجمع جمع‌آوری شده است.

معاون امور جوانان استان همدان ادامه داد: مجمع خیران ازدواج در شهرستان همدان نیز تشکیل شده که در نخستین اقدام خود در جشن گلریزان مبلغ 40 میلیون تومان جمع‎آوری کرد.

وی با اشاره به انجام برنامه‎های فرهنگی در این مجمع گفت: ارائه مشاوره به زوج‌های جوان بخشی از اقدامات فرهنگی این مجمع است.

ربانی‌مهر در زمینه عملکرد سمن‎ها در استان اظهار کرد: در حال حاضر همدان 73 سمن فعال دارد که در 6 ماهه امسال 13 سمن جدید به آن اضافه شده و جزو پنج استان فعال در این حوزه محسوب می‌شود.

دیدگاه شما