وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 20:39   |   کد مطلب: 16621
سومین نشست استانی و یکصد و پنجاه و یکمین نشست کشوری «کتاب‌خوان» ویژه کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته کودک در همدان برگزار می شود.

به گزارش نافع، سومین نشست استانی «کتاب‌خوان» همدان 18 مصادف با " سومین روز از هفته کودک" از ساعت 16:30 و با حضور کودکان و نوجوانان علاقه مند و فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی در سالن سینما کانون واقع در میدان آرامگاه باباطاهر برگزار می شود.

سلسله نشست‌های "کتاب‌خوان" در فضایی صمیمی تلاش دارد؛ تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقمندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک گذارد.

افق نشست کتابخوان توسعه رفتار مدنی رشد‌ یافته و رشد ‌دهنده در سراسر کشور حتی روستاهای دور‌دست و نیز جمع‌های کوچک خانوادگی است تا به مرور به درونی شدن عادت مطالعه و کتابخوانی به صورت نهادینه شده در رفتار فرد و جامعه مشاهده گردد و همچنین بتوان افراد "کتاب‌خوان" و نیازهای اطلاعاتی آن را شناسایی و در راستای اعتلای فرهنگی گام‌های اثرگذاری را برداشت.

ایجاد عادت به مطالعه در اقشار مختلف جامعه، اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده، معرفی کتاب‌های مفید و کاربردی، ارتقاء و توانمندسازی کتابداران از طریق مطالعه و آشنایی با شیوه‌های استاندارد معرفی کتاب را از اهداف طرح ملی کتابخوان می باشد.

نحوه برگزاری جلسات به این صورت است که 12نفر از گروه‌های مرجع همچون، کتابداران، علما، نویسندگان، صاحب نظران و تمامی علاقمندان با ثبت نام در این نشست و در حضور عموم به مدت حداکثر ۷ دقیقه به معرفی کتاب‌های خوانده شده خود پرداخته و بدینوسیله درترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه مشارکت کنند.

پایان پیام/م.د

 

دیدگاه شما