وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 16 شهريور 1394 ساعت 08:57   |   کد مطلب: 16304
رئیس پارک علم و فناوری استان همدان اعتبار صرف شده در تحقیق و توسعه یک واحد تولیدی را سرمایه‌گذاری دانست و گفت: شرکت‎های دانش‎بنیان برای تصاحب بازارها باید حتماً در زمینه فناوری‌های برتر گام بردارند.

به گزارش نافع به نقل از فارس، مجید کزازی ظهر امروز در همایش بررسی راهکارهای پویایی واحدهای تحقیق و توسعه صنایع استان همدان و تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه در همدان؛ حمایت از شرکت‎های دانش‌بنیان را اولویت اصلی پیش‌رو دانست و اظهار کرد: توجه به فناوری و نوآوری در رشد اقتصادی یک کشور نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کند که باید مد‌نظر باشد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به افزایش محصولات واحدهای تولیدی در قالب توجه به واحدهای تحقیق و توسعه گفت: علت اصلی وابستگی کشور به فروش نفت در صنعت فناوری است.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان پایین بودن خلاقیت و نوآوری در صنعت را زمینه‎ای برای عدم ارائه تولیدات جدید در این حیطه و وابستگی به فناوری خارجی دانست و افزود: سنگ‌بنای شرکت‌های دانش‌بنیان باید توجه به فنّاوری باشد و در این مسیر بستر را برای توسعه کشور مهیا کنند.

وی خواستار توجه به ضرورت تحقیق و توسعه و همچنین اتخاذ راهبرد برای واحدهای تولیدی شد و گفت: مدیریت ریسک از دیگر موضوعاتی است که نیاز امروز جامعه ما محسوب می‌شود.

کزازی در بخش دیگری از سخنانش اعتبار صرف شده در تحقیق و توسعه یک واحد تولیدی را یک سرمایه‌گذاری عظیم دانست و افزود: شرکت‎های دانش‎بنیان برای تصاحب بازارها باید حتماً در زمینه فناوری‌های برتر گام بردارند.

وی با تأکید مجدد بر لزوم توجه به فرهنگ نوآوری به‌ویژه در عرصه تولید گفت: سهم استان همدان در بخش صنعت، نیم درصد کشور است که باید فکری برای افزایش این سهم شود.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران شماره 2 همدان نیز اظهار کرد: دانشکده‌های فنی و حرفه‎ای تنها مراکز مهارت‌محور کشور هستند، زیرا عمده دانشگاه‌های کشور در بخش آموزش‌محور فعالیت می‎کنند.

شهاب کاظمی بابیان اینکه در دولت تدبیر و امید دانشگاه نسل سوم و کارآفرین وارد عرصه خواهد شد، گفت: آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران شماره 2 همدان در حال حاضر با 9 رشته کاردانی و کارشناسی فعال است که تا پایان سال با کسب سه رشته کارشناسی مجوز تبدیل آموزشکده به دانشگاه را دریافت می‌کند.

مدیر فناوری آموزشکده فنی و حرفه‌ای شهید جباریان همدان نیز با بیان اینکه صنعت نمی‌تواند به‌عنوان جزیره‌ای مستقل عمل کند، تصریح کرد: برقراری ارتباط با دانشگاه، زمینه پیشرفت این بخش را مهیاتر خواهد کرد.

مریم ملونی توجه به نسل پنجم تحقیق و توسعه را خواستار شد و خاطرنشان کرد: هسته فعالیت‎های (R&D) بر اساس نوآوری و مدیریت دانش است که باید جدی گرفته شود.

وی در پایان سخنانش خواستار برقراری ارتباط قوی بین صنعت و دانشگاه شد و گفت: نقش مدیریت دانایی، دانش و رهبری نیز در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

پایان پیام/م

دیدگاه شما