وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 11 شهريور 1394 ساعت 09:02   |   کد مطلب: 16230
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری همدان خواستار شد:
ایجاد شناسنامه مدونی از فرصت‌ها و تهدیدات در حوزه شهرستان‎ها
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان با بیان اینکه در شهرستان‌ها تشکیل قرارگاه‌های زیستی با مسئولیت فرمانداران مطرح است، گفت: در پدافند غیر عامل شناسنامه مدونی مشتمل بر شناسایی فرصت‌ها و تهدیدات حوزه شهرستان، وجود ندارد.

به گزارش نافع، رسول حسینی در کمیته پدافند غیر عامل شهرستان همدان با اشاره به جایگاه و اهمیت پدافند غیر عامل، اظهار کرد: با وجود اینکه این موضوع بسیار حائز اهمیت است 78 درصد جامعه آماری استان با آن آشنایی ندارند.

وی موضوع پدافند غیر عامل را صددرصد غیر نظامی دانست و گفت: از 62 دستگاه موجود در استان، 20 دستگاه کارمند پدافند غیر عامل بوده و پنج دستگاه تخصص این حوزه را دارند.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری همدان با اشاره به اینکه در بیش از 95 درصد ساختمان‌ها و ابنیه‌های موجود در همدان مبحث 21 تعریف نشده است، خواستار توجه به این موضوع شد.

این مسئول با بیان اینکه در موضوع پدافند، نیروهای غیر نظامی نقش اصلی را دارند، تصریح کرد: در پدافند غیر عامل برنامه‌ریزی‌های منسجم و تدوین شده بدون استفاده از ابزارهای فنی حائز اهمیت است.

حسینی با بیان اینکه در پدافند غیر عامل مردم نقش اصلی را ایفا می‌کنند، گفت: امروز کشورهایی موفق هستند که از موضوع نظامی پا را فراتر نهاده و به دنبال نگاه‌های علمی و منطقی و مقابله با ترفندهای نو در اعمال جنگ در جهان هستند.

وی موضوع پدافند غیر عامل را با زندگی آحاد مردم دخیل دانست و با بیان اینکه در اکثر ساختمان‌های همدان توجه به استانداردها در نحوه ساخت و ساز رعایت نشده است، گفت: باید در استان مهندسی معکوس را آغاز کنیم.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری همدان با بیان اینکه در حوزه دارو، غذا، انرژی، رسانه، مخابرات و دیپلماسی نیاز به اجرای پدافند غیر عامل وجود دارد، یادآور شد: شورای پدافند غیر عامل در استان با 11 کارگروه تشکیل شده که در ابعاد مختلف اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و سایر حوزه‌ها فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌ها تشکیل قرارگاه‌های زیستی با مسئولیت فرمانداران مطرح است، گفت: شورای پدافند غیر عامل در مقیاس کوچکتر در 9 شهرستان استان مورد توجه قرار گرفته است.

حسینی با بیان اینکه مسئولیت قرارگاه‌های زیستی به فرمانداران محول شده که به تبعیت از استان و پدافند کشوری کار را در شهرستان‌ها پیش خواهند برد، خاطرنشان کرد: متأسفانه در پدافند غیر عامل شناسنامه مدونی مشتمل بر شناسایی فرصت‌ها و تهدیدات حوزه شهرستان، وجود ندارد.

وی با اهمیت به تشکیل ستاد پدافند غیر عامل گفت: تدوین طرح عملیاتی پدافند غیر عامل بسیار حائز اهمیت است که البته تاکنون در 420 شهرستان کشور طرح عملیاتی این موضوع تدوین نشده است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری همدان با تأکید بر لزوم تشکیل تیم مدیریتی در رابطه با پدافند غیر عامل در شهرستان‌ها، افزود: راه‌اندازی سامانه اطلاع‌رسانی و آموزش از جمله اقدامات مهم در این زمینه است.

وی با بیان اینکه نیم تا دو درصد از محل اعتبارات تخصیصی تملک و دارایی ادارات برای پدافند غیر عامل تعریف شده است، گفت: احتمالاً این موضوع در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب شود.

حسینی در پایان توسعه آموزش را به عنوان اساس کار در پدافند عامل دانست.

پایان پیام/م

دیدگاه شما