وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 19 مرداد 1394 ساعت 10:01   |   کد مطلب: 15731
آقازاده ای که به جرم ارتشاء برای گذرندان محکومیت خود عازم زندان بود با فضا سازی های رسانه ای خانواده هاشمی و با بدرقه و اسپند به بند رفت اما شاید مهم ترین پیام "شو" هاشمی ها بعد از اجرای عدالت، سخنان خود اکبر هاشمی رفسنجانی به عنوان پدر این مجرم شهیر باشد.

به گزارش نافع به نقل از راه دانا، به نقل از مرصاد مهدی هاشمی رفسنجانی در روزهایی که سخنان حاشیه ساز پدرش در خصوص اهانت به روستاییان انقلابی تقریبا به خبر شماره یک رسانه ها تبدیل شده است، وارد زندان اوین شد.

 

گرچه آقازاده ای که به جرم ارتشاء برای گذرندان محکومیت خود عازم زندان بود با فضا سازی های رسانه ای خانواده هاشمی و با بدرقه و اسپند به بند رفت اما شاید مهم ترین پیام "شو"  هاشمی ها بعد از اجرای عدالت، سخنان خود اکبر هاشمی رفسنجانی به عنوان پدر این مجرم شهیر باشد.

 

وکیل هاشمی ها که در سالهای اخیر برای رفع و رجوع قانون شکنی های اقتصادی و امنیتی فرزندان هاشمی رفسنجانی یک پایش در دادگاه و پای دیگرش از خبرنگارها گریزان بوده است این بار در مقابل رسانه ها حامل پیام مهمی از سوی پدر مجرم بود.

 

آقای علیزاده به نقل از هاشمی رفسنجانی به رسانه ها گفت که وی این حکم را غیر شرعی و غیر قانونی می داند!

 

شاید تا قبل از این می شد با عادت هاشمی رفسنجانی در نپذیرفتن نتیجه هایی که به سودش نیست (انصراف از ورود به مجلس ششم در قامت نماینده آخر، به خدا واگذار کردن نتیجه انتخابات 84 و تشکیک در اعتماد مردم به انخابات 88)  کنار آمد، اما نمی توان از کنار نشستن او در مقام حاکم شرع  و اهانت صریح به دستگاه قضایی جمهوری اسلامی و غیر قانونی خواندن حکم دادگاه به آسانی عبور کرد.

 

این پیام البته از تریبون برخی رسانه های زنجیره ای جریان تجدید نظر طلب نیز شنیده شد که اجرای حکم یک مجرم با پرونده ای به قطوری کارنامه فرزندان هاشمی، غیر قانونی و غیر شرعی است.

 

گرچه به نظر میرسد دستگاه قضاییمی تواند در راستای صیانت از اعتبار و اقتدار این مجموعه که در سالهای اخیر از معاون رئیس جمهور سابق و وزیر گرفته تا آقازاده های پشت گرم را به نام قانون و به کام ملت ایران روانه اوین کرده است، اظهارات اهانت آمیز هاشمی رفسنجانی را پیگیری کند اما توجه به چند نکته بعد از این اظهار نظرها حائز اهمیت است.

 

1. خلاف شرع و قانون دانستن حکمی که دادگاه صالحه نظام مقدس جمهوری اسلامی با طی مراحل قانونی و البته بعد از سکته تمام فشارها و اعمال نفوذها صادر کرده است چه مفهومی دارد؟ آیا زیر سوال بردن یکی از اصلی ترین قوای نظام مهر تأییدی بر رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته نیست؟ با توجه به اعلام کاندیداتوری زودهنگام و عجولانه هاشمی برای انتخابات خبرگان اسفند ماه سال جاری، آیا رد صلاحیت کسی که یکی از قوای سه گانه کشور را قبول ندارد! غیر منطقی خواهد بود؟

 

2. جریان اصلاحات که در چند سال اخیر مصلحت را در سینه زدن زیر بیرق هاشمی رفسنجانی دیده است، همواره با نادیده گرفتن حکم شورای عالی امنیت ملی کشور مبنی بر حصر سران جریان براندازی 88، مدعی است که این افراد در دادگاه صالحه محاکمه نشده اند و باید قاضی برای آنها حکم صادر کند.

 

با توجه به اینکه هاشمی رفسنجانی به عنوان پیشقراول مصلحتی اصلاح طلب های تندرو، حکم قانونی و مسلم مهدی هاشمی را به راحتی هرچه تمام تر غیر شرعی و غیر قانونی میداند! و رسانه های اصلاح طلب هم آن را جار می زنند،  آیا می توان امید داشت که محاکمه سران فتنه در دادگاه صالجه و صدور حکم برای آنها (که نوع مجازاتشان قابل پیش بینی است) مورد قبول این جریان قرار بگیرد؟ آیا می توان نتیجه گرفت که اعتراض تکراری حامیان جریان براندازی 88 در خصوص چرایی عدم محاکمه موسوی و کروبی و خاتمی، در واقع خشم از عطوفت نظام با آنها و عصبانیت از تدبیر نهادهای امنیتی کشور در مواجهه با فتنه گران است؟ 

 

3. کاش خانواده هاشمی به جای برپایی شوی بدرقه یک مجرم به زندان مانند بسیاری از چهره های انقلابی کشور که حتی در مقام قضاوت از صدور حکم اعدام برای فرزندان خویش هم چشم پوشی نکرده اند رفتار می کردند و یا لا اقل برای ظاهر سازی هم که شده وانمود می کردند که به ژست های قانون مداری و حقوق دانی نزدیکان خود پایبند هستند.

 

4. رفتار هاشمی رفسنجانی با اجرای حکم فرزند خود و اظهارتش که به تحقیر مردم هم کشیده شد تا حدودی نشان داد که مواضع او در واقع عصبانیت از اجرای عدالت در قبال پاره تن هاشمی ها است که این روزها به یک مجرم شهیر بدل شده است.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما