وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 8 مرداد 1394 ساعت 14:08   |   کد مطلب: 15484
ایران رتبه چهارم حضور در مسابقات بین‌المللی مهارت را دارد
مدیرکل فنی وحرفه‌ای استان همدان گفت: رتبه ایران در مسابقات بین‌المللی مهارت از 35 به رتبه چهار ارتقا یافته است که همه اینها به خاطر لیاقت و شایستگی جوانان ایرانی است.

به گزارش نافع، علیرضا محرابی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاحیه شانزدهیمن مرحله مسابقات ملی و مهارت استانی اظهار داشت: در سال 1964 نیاز شدید جهت تعیین سطح مهارت کارگران در کشور اسپانیا احساس شد و با پیگیری فراوان پس از جنگ جهانی دوم در سال 1950 نخستین المپیاد بین اسپانیا و پرتغال با 24 شرکت کننده برگزار شد.
وی گفت: در سال 1350 نخستین دوره مسابقات مهارت فنی در بین کارگران ماهر و متخصص کشور برگزار و در سال 1379 نخستین تیم ایرانی برای شرکت در مسابقات بین المللی شرکت کردند.
محرابی تاکید کرد: مسابقات در سه مرحله شهرستانی و استانی و ملی برگزار می شود که در مرحله استانی در هر رشته یک نفر در صورت کسب حدنصاب می تواند در مسابقات بین‌المللی شرکت کند.
وی افزود: در این دوره از مسابقات در مرحله شهرستانی 2 هزار و 163 نفر شرکت داشتند که از این تعداد 102 نفر از همه شهرستان ها به مرحله استانی راه یافتند.
محرابی عنوان کرد: مسابقات بین المللی مهارت در 21 تا 25 مردادماه در شهر سائوپائولو برزیل برگزار می شود که تیم ایرانی با 11 رشته فردی و سه رشته تیمی که شامل16 نفر مرد و یک نفر زن هستند به رقابت می‌پردازند.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان به اهداف برگزاری مسابقات نیز اشاره و تصریح کرد: ارتقا جایگاه ایران در مسابقات جهانی مهارت، کسب تجربه‌های جهانی داوری مسابقات، تعمیم تجربیات و استانداردهای جهانی به بخش‌های پژوهشی و آموزشی و ارتقا کمی و کیفی در فرایند آموزشی از اهم برگزاری این مسابقات است.
انتهای پیام/پ.ح/9458

دیدگاه شما