وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 7 مرداد 1394 ساعت 10:05   |   کد مطلب: 15459
رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت:در دانشگاه بوعلی تلاش می‌کنیم از نتایج و دستاورد‌های همایش به عنوان نخستین شنونده پیشنهادات و طرح‌ها در ارتقای وضعیت موجود در بخش انرژی استفاده کنیم.

به گزارش نافع، منصور غلامی ظهر امروز در همایش بهینه‌سازی مصرف انرژی و توسعه انرژی‌های تجدید‌پذیر در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری با اشاره به آغاز فعالیت دانشگاه بوعلی از سال 53،‌ اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه بوعلی تحول بسیاری یافت و تغییرات جدی در این دانشگاه رخ داد.

وی سن توسعه دانشگاه بوعلی را به سال‌های 59 و 60 نسبت داد و گفت: این دانشگاه در یک سایت مشترک با علوم پزشکی در مساحت 120 هکتار آغاز به کار کرد که 30 درصد این سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و مابقی در اختیار دانشگاه بوعلی است.

رئیس دانشگاه بوعلی افزود: این سایت با مشکلات خاص یک سایت گسترده مواجه است به طوری که از لحاظ توسعه فیزیکی در شرایط خوبی نیست و پروژه‌های نیمه تمام بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌های دارای سایت بزرگ بهینه‌سازی مصرف انرژی مهم است، گفت: سال گذشته با شرایط به وجود آمده تلاش‌هایی برای بهینه‌سازی در همه موارد و بخش انرژی آغاز کردیم و برنامه‌ها در حال پیگیری است.

غلامی ادامه داد: کمیته انرژی در این دانشگاه تشکیل شده است تا با حضور کارشناسان و مسئولان مربوطه مسائل مختلف بررسی شود.

وی به بهبود مصرف انرژی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: پایان سال گذشته با اجرای برنامه‌های موثر شاهد کاهش مصرف 30 درصدی انرژی در این دانشگاه بودیم.

رئیس دانشگاه بوعلی تصریح کرد: تا کنون موفق شدیم با اجرای این طرح‌ها از تهدیدات قطع و تحریم انرژی در امان باشیم و در راستای دستیابی به این هدف تعامل با دستگاه‌های تأمین انرژی را نیز داشتیم.

وی با اشاره به برخی فعالیت‌های انجام شده موثر در کاهش مصرف انرژی گفت: شناسنامه‌دار کردن تجهیزات،‌ تفکیک کنتور‌های مصرف،‌ تلاش برای استفاده بیشتر از انرژی خورشیدی و به کارگیری چنددیزر ژنراتور تأمین برق از جمله این فعالیت‌ها است.

غلامی خاطر‌نشان کرد: در دانشگاه بوعلی تلاش می‌کنیم از نتایج و دستاورد‌های همایش به عنوان نخستین شنونده پیشنهادات و طرح‌ها در ارتقای وضعیت موجود در بخش انرژی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید پیشرو در بهینه‌سازی مصرف انرژی باشند، یادآور شد: با اجرای طرح‌های کاهش مصرف انرژی در دانشگاه‌ها می‌توانیم الگویی برای سایر مراکز باشیم.

منبع:فارس

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما