وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 10 تير 1394 ساعت 18:50   |   کد مطلب: 15058
معاون دانشگاه علوم پزشکی همدان:
پرونده آنفلونزا هیچ وقت بسته نمی شود
	پرونده آنفلونزا هیچ وقت بسته نمی شود
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان انتشار مطالب کذب در خصوص مشاهده بیماری روده ای وبا و آنفولانزا در استان توسط یکی از جراید حرکت غیر حرفه ای و ناشایستی است که تبعات اجتماعی منفی را به دنبال دارد.

به گزارش نافع، حسین عرفانی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان همدان افزود: رسانه ها نباید شایعات را مبنای گزارشات خود قرار دهند بلکه باید خبر را از مسئول مرتبط دریافت و انعکاس دهند.

وی با اشاره به اینکه یکی از کشور هایی که وبا در آن اندمی شد ایران بود، ابراز کرد: در ۵۰ سال گذشته موارد متعددی از وبا در کشور گزارش شد که در سال ۱۳۹۳ با اقدامات انجام گرفته چرخه بیماری وبا در کشور ایجاد نشد و سال گذشته سال بدون وبا نام گرفت

عرفانی تصریح کرد : امسال نیز  در سطح استان همدان موردی از بیماری وبا  گزارش نشده و طغیان آن تا حدی کنترل شده است اما با توجه به پتانسیلی که احتمال وجود این بیماری باشد برنامه های پیشگیرانه در سطح استان اجرا می شود .

وی افزود: با شروع فصل گرما طبیعتا شیوع بیماری های روده ای افزایش می یابد . به همین دلیل تدابیری بویژه برای اطفال و سالمندان اندیشیده ایم .

وی با تاکید بر اینکه هماهنگی های لازم و تمهیدات لازم در دانشگاه علوم پزشکی همدان برای جلوگیری از وبا پیش بینی شده است، ابراز داشت: در مورد آنفولانزا نیز باید گفت که پرونده بیماری آنفولانزا هیچ وقت بسته نشده و همیشه باز است.

عرفانی افزود: خوشبختانه کارهای خوبی در بحث ساختار سازی امکانات بیمارستانی استان اتفاق افتاده است که از سال 88 اتاق های ایزوله که ایجاد بود تجهیز شدند.

وی بیان کرد: علاوه برمراکز ایزوله در بیمارستان فرشچیان وبیمارستان تویسرکان  نیز مجهز به اتاق های ایزوله و آماده خدمات رسانی است و امیدواریم به زودی همه شهرستان ها به مراکز ایزوله مجهز شوند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما