وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 7 خرداد 1394 ساعت 11:50   |   کد مطلب: 14582
رئیس بسیج ورزشکاران استان همدان در گفتگو با نافع:
نخبگان فرهنگی و سیاسی در تبیین وصایای امام خمینی(ره) کوتاهی کرده اند
وصیت
رئیس بسیج ورزشکاران استان همدان گفت: متأسفانه تاکنون آنچنان که باید و شاید به وصایای امام راحل(ره) توجه کافی نشده است و متأسفانه رسانه های ما، نخبگان فرهنگی و سیاسی بیشترین کوتاهی را در این امر کرده اند.

به گزارش نافع، مهدی بابایی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) شخصیتی بی نظیر و کاملی بودند و به جرأت می توان گفت بعد از ائمه معصومین کامل ترین شخصیت ها از همه جهات بوده اند.

وی افزود: ایشان بعد از قرن ها توانستند در اوج خفقان و سرکوب در دوران ستم شاهی، با نفس قدسیه خود مردم را به وضع موجود آگاه کرده و به صحنه عمل کشاند که این حرکت انقلابی منتهی به تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی شد و با بهره گیری شریعت مقدس اسلام نمونه ای از حکومت علوی را به منصه ظهور گذاشتند.

بابایی ادامه داد: در مورد ایشان هر مطلبی بیان شود مبالغه نیست، زیرا شخصیت های علمی، دانشمند و فرهیخته در سطح جهان اسلام و حتی دنیای غرب و شرق گواه این مطلب هستند.

وی ابراز داشت: فرمایشات چنین شخصیتی چراغ راه و عمل به آن موجب سعادت در دنیا و آخرت است و به همین دلیل اگر فرمایشات گهر بار ایشان در جامعه ساری و جاری شود روز به روز به جامعه اسلامی و تمدن اسلامی نزدیک تر شده و این امر مهم محقق می شود.

این مسئول اضافه کرد: البته سخنان شخصیت های برجسته ای چون حضرت امام(ره) در دوره های مختلف توسط افراد مختلف بیان و تفسیر می شود که در مورد شخصیت های دیگر نیز وجود دارد و اجتناب ناپذیر است اما با توجه به اینکه شخصیت حضرت امام و سخنان ایشان برای مردم نافذ بوده و حجت شرعی قلمداد می شود، مهم آن است که در مواردی ممکن است گروهی یا اشخاصی تفسیر های انجام دهند که می طلبد افراد امین و صادق در این مورد ورود کرده و مانع انجام چنین اقداماتی شوند.

رئیس بسیج ورزشکاران استان همدان در ادامه با ابراز تأسف از کم کاری در تبیین و پیاده سازی وصایای امام(ره) در جامعه، تصریح کرد: به طور مثال در بخش هایی از نظام مانند نیروهای مسلح و ...شعار "ما می توانیم" حضرت امام(ره) عملی شد و سیستم نظامی کشور که از دوران اول انقلاب تحریم صد در صدی بوده و حتی محتاج به وارد کردن سیم خاردار از خارجِ کشور بود، به نقطه ای رسیده است که موشک های دوربرد با تکنولوژی روز دنیا تولید می کند و حتی بالاتر از آن در جنگ الکترونیک، هواپیمای پیشرفته جاسوسی و بدون سرنشین دشمن را از کنترل آن خارج کرده و با تحت کنترل درآوردن خود تصاحب می کند که این حرکت تمام قدرت های دنیا و حتی خود آمریکا را انگشت به دهان می کند.

مهدی بابایی ابراز داشت: اما متاسفانه در بیشتر بخش های کشور این سفارش حضرت امام(ره) عملی نشده و در حال حاضر از همان موارد به مملکت فشار می آورند.

وی  به وظائف مسئولان در این زمینه اشاره کرد و یادآور شد: متأسفانه تاکنون آنچنان که باید و شاید به وصایای امام راحل(ره) توجه کافی نشده است و متأسفانه رسانه های ما، نخبگان فرهنگی و سیاسی بیشترین کوتاهی را در این امر کرده اند.

بابایی عمل به وصایای امام (ره) را از جمله وظائف مسئولان عنوان و خاطرنشان کرد: این اندیشه های تابناک باید در ابعاد گوناگون و در عرصه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد زیرا عمل به فرمایشات حضرت امام که نشأت گرفته از دین مبین اسلام است باید در جامعه پیاده شود.

این مسئول تصریح کرد: فرهیختگان و نخبگان حوزه و دانشگاه باید این فرمایشات و وصایای آن حضرت را در بین مردم تبیین کرده و گسترش دهند و در سرفصل های درسی مدارس، دانشگاه ها و حتی حوزه های علمیه گنجانده شود.

بابابی به وظائف جوانان در این زمینه اشاره کرد و افزود: حضرت امام(ره) از همان اوایل قیام بر روی جوانان حساب ویژه ای داشتند و خواسته هایشان را از جوانان مطالبه می کردند، جوانان نسل گذشته در حد توان خود اطاعت امر ولی خود کرده و به وظیفه خود عمل کردند، به همین منظور جوانان امروز باید ادامه دهنده این اندیشه ها باشند.

وی اظهار داشت: این حرکت باید با اعتقاد و یقین همراه باشد و این امر محقق نمی شود مگر با شناختی دقیق و صحیح از شخصیت حضرت امام(ره) و پس از آن ترسیم نقشه راه از سیره ایشان سپس عمل به آن در تمامی مراحل باید مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما