وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 2 خرداد 1394 ساعت 11:02   |   کد مطلب: 14504
 12 راس بره میش سالم در منطقه شراءهمدان به دنیا آمدند
مسئول پاسگاه منطقه حفاظت شده شراء همدان گفت: از اواخر اردیبهشت ماه زایمان میش در این منطقه آغاز شده و در هفته گذشته 12 راس بره میش سالم به دنیا آمدند.

به گزارش نافع، محمد نورمحمدیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: دوره آبستن میش حدود پنج ماه است بشکلی که از آذر ماه آغاز و خرداد ماه بره میش متولد می شود.

وی اضافه کرد: تولد بره میش امسال از 29 اردیبهشت ماه آغاز شده است و احتمال می رود تا 17 خرداد سالجاری تمامی بره ها متولد و فرایند تغذیه آنها از طبیعت آغاز شود.

وی بیان کرد: به منظور تسهیل در زایمان میش، ماموران یگان حفاظت علاوه بر ایجاد امنیت و جلوگیری از نزدیک شدن مردم و شکارچیان به محل حضور آنها هماهنگیهای لازم با دامپزشکی برای حضور در زمان بروز مشکل صورت گرفته است.

مسئول پاسگاه منطقه حفاظت شده شراء همدان اظهار کرد: با توجه به اینکه از پنج آبشخور طبیعی موجود در منطقه شراء دو آبشخور اصلی در تصرف عشایر است گونه های جانوری این منطقه برای تامین آب مشکلاتی دارند.

نورمحمدیان اضافه کرد: محیط زیست برای تامین آب مورد نیاز وحوش اقدام به آبرسانی سیار به این منطقه با استفاده از تانکر کرده است و بزودی با بهره گیری از تجهیزات و امکانات آب مورد نیاز وحوش به مناطق و ارتفاعات تا یک هزار متری پمپاژ می شود.

وی با ذکر اینکه میزان قوچ و میش در منطقه شراء بیش از سایر مناطق است گفت: باتوجه به طبیعت بکر و زیبا شراء، برنامه ریزی مناسب و حفاظت های صورت گرفته شمار این گونه ها در این منطقه همه ساله رو به افزایش است.

وی گفت: علاوه بر قوچ و میش که چهره غالب جانوری منطقه شراء را تشکیل می دهد گونه های کوهزی همچون عقاب طلایی و کبک فراوانترین پرندگان این منطقه هستند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما