وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 2 خرداد 1394 ساعت 10:01   |   کد مطلب: 14503
کسب مدال های طلای سبک آمادای توسط ورزشکاران ایران
مدال های سبک آمادای در پنجمین دوره مسابقات او اسپرت قهرمانی آسیا به ورزشکاران ایرانی رسید.

به گزارش نافع، در این پیکارها که شامگاه جمعه در سالن شش هزار نفری شهر همدان برگزار شد، در گروه یک رده سنی بزرگسالان مجید خلیفه مدال طلا کسب کرد، محمد العلی از کویت نشان نقره کسب کرد و بدر عبدالله از کویت مدال برنز را به دست آورد.

در گروه ب رده سنی بزرگسالان نیز امید ضیغمی از ایران مدال طلا کسب کرد و سیدحسین مفیدیان دیگر ایرانی این مسابقات نشان نقره به دست آورد.

در رده سنی جوانان نیز سید میلاد طاهریان از ایران به نشان طلا دست یافت، صالح عثمانی دیگر ورزشکار ایرانی نشان نقره کسب کرد و ابوالفضل وجدانی سومین نماینده کشورمان در این رده سنی مدال برنز را به دست آورد.

آمادای یکی از سبکهای هنری او-اسپرت است که در آن جابجایی ورزشکاران و عبور از موانع همراه با اجرای آکروباتیک جهت به نمایش گذاشتن قابلیت های فردی،انعطاف پذیری، چابکی و چالاکی آنان انجام می پذیرد.

مسابقات آن صرفا در آیتم های سرعتی به صورت انفرادی و تیمی در داخل سالن یا فضای آزاد انجام میشود و سریعترین ورزشکاران را شناسایی می کند.

مسابقات او اسپرت قهرمانی 2015 آسیا با شرکت 120 ورزشکار از 14 کشور خارجی و دو تیم از ایران به مدت دو روز در همدان برگزار شد.

او-اسپرت (O-SPORT) که مخفف واژه orginal persian sport یعنی ورزش پارسیان اصیل است در سال 1378 توسط برادران منوچهری ملی پوشان و قهرمانان اسبق ورزش های رزمی ایران و جهان در همدان پایه گذاری شد و در سال 1385 توسط سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران، سبک او- اسپرت شناسایی و به رسمیت شناخته شد و آغاز به فعالیت کرد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما