وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 31 ارديبهشت 1394 ساعت 19:40   |   کد مطلب: 14488
برترین های دوره مقدماتی مسابقات او-اسپرت در همدان معرفی شدند
دور مقدماتی مسابقات سبک اهمتان (مبارزه ای) او-اسپرت آسیا عصر پنجشنبه با درخشش ورزشکاران ایران، عراق و افغانستان در سالن شش هزار نفری همدان به پایان رسید.

به گزارش نافع، در وزن 64 کیلوگرم مصطفی عمری از جمهوری افغانستان مقابل یزدان صفری از ایران پیروز شد، میلاد عینی از ایران برابر عبدالله داوود از عراق به برتری دست یافت و احسان رئیسی از ایران بر خواجه حسیب از کشور افغانستان غلبه کرد.

در وزن 72 کیلوگرم برمد نورعلی شاه از تاجیکستان برابر سبقت الله حکیمی به پیروزی رسید، میلاد رحمانی از ایران بر نوراحمد جاسم از عراق غلبه کرد و احمدعلی العربی از عمان مقابل پانکی از هندوستان به برتری دست یافت.

همچنین در وزن 79 کیلوگرم پیمان یزدی از ایران برابر محمد یاسین از افغانستان به برتری رسید، حسن الوان حسن از عراق مقابل حمید ورداک از افغانستان پیروز شد، مهدی لبانی از ایران خلفان محمد از عمان را شکست داد و ذکریا احمدی از افغانستان برابر رامین آقایی از ایران مغلوب شد.

در پیکارهای وزن 95 کیلوگرم نیز رضا منجم از ایران محمد ذبیح شجاعی ازافغانستان را برد، عامرموهام جعفر از عراق بر عاصم خمیس الوهابی عمان چیره شد، سامر تمارز از امارات متحده عربی شهرام بهرامی از ایران را شکست داد.

هم اکنون دور دوم مسابقات سبک اهمتان (مبارزه ای) ورزش او - اسپرت قهرمانی آسیا آغاز شده است.

نفرات برتر این رقابت ها مدال و حکم قهرمانی دریافت می کنند.

120 ورزشکار از 14 کشور خارجی و دو تیم از ایران در این رقابت ها حضور دارند.

او-اسپرت (O-SPORT) که مخفف واژه orginal persian sport یعنی ورزش پارسیان اصیل است در سال 1378 توسط برادران منوچهری ملی پوشان و قهرمانان اسبق ورزش های رزمی ایران و جهان در همدان پایه گذاری شد و در سال 1385 توسط سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران، سبک او- اسپرت شناسایی و به رسمیت شناخته شد و آغاز به فعالیت کرد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما