وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 30 ارديبهشت 1394 ساعت 09:03   |   کد مطلب: 14464
لغو بیمه فرش‌ مهمترین مشکل قالی بافان کبودراهنگ است
یکی از فعالان فرش دستباف کبودراهنگ خواستار توجه مسئولین به بیمه تامین اجتماعی و بازنشستگی فرش‌بافان این شهرستان شد و گفت: لغو بیمه تامین اجتماعی برخی از فرش‌ بافان کبودراهنگ مهمترین مشکل قالی بافی این شهرستان است.

به گزارش نافع فاطمه کریمی در گفتگو با خبرنگار کورنگ شغل فرش بافی را یکی از مشاغل سخت عنوان کرد و گفت: برخی بانوان زحمت کش روستاهای دور افتاده و محروم کبودراهنگ در کنار خانه‌داری و تربیت فرزند، قالیبافی را به عنوان یک شغل بسیار کم درآمد پذیرفته اند و با وجود سختی‌های فراوان در این بخش فعالیت می‌کنند.
وی خواستار برقراری مجدد بیمه تامین اجتماعی و بازنشستگی برخی از قالی بافان فعال و خانگی شهرستان شد و گفت: از مسئولین امر به ویژه از فرماندار محترم شهرستان می خواهم به داد این قشر زحمت کش برسند.
این فعال حوزه فرش در شهرستان ادامه داد: قریب یک‌هزار و 800 نفر در حوزه فرش سنتی کبودراهنگ زیر نظر بنده و همسرم در شهر کبودراهنگ و چهل روستای آن فعالیت می کنند که اکثر آنان خانم های خانه دار و از خانواده های محروم روستایی هستند.
بانو کریمی بر ضرورت حمایت از بافندگان فرش دستباف سنتی کبودراهنگ تاکید کرد و گفت: برخی سودجویان سایر استان ها با سرمایه گذاری اندک به سراغ بافندگان این شهرستان آمده اند و حاصل زحمات آنان را با پرداخت مبالغ بسیار کم به تاراج می برند.
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان کبودراهنگ نیز یکی از دغدغه‌های مهم شهرستان را بحث اشتغال دانست و گفت: بانوان قالیباف در امر اشتغال و درآمدزایی در کنار خانه داری، سهم مهمی در گردش چرخ اقتصاد دارند.
علی سلطانی صنعت فرش‌‌بافی شهرستان را نیازمند حمایت دانست و گفت: سرمایه گذاری در فرش بافی باعث اشتغال پایدار در روستاها و رونق کسب و کار می شود و از آن حمایت می کنیم.
وی هزینه های لازم برای ایجاد اشتغال در بخش فرش را نسبت به سایر صنایع بسیار نازل عنوان کرد و گفت: فرش بافی سطح درآمد خانواده‌های روستایی را بالا می برد و خودکفایی را در پی خواهد داشت.
سلطانی افزود: با توجه به توانایی‌ها و پتانسیل های فرش بافان کبودراهنگ، جایگاه فرش دستباف این شهرستان بسیار بالاتر از حد کنونی است که با همکاری دستگاه های مرتبط شهرستان می توانیم جایگاه آن را بالاتر نیز ببریم.
انتهای پیام/ب

دیدگاه شما