وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 14 ارديبهشت 1394 ساعت 21:52   |   کد مطلب: 14261
20روزه به دانشجویان مجوز نشریه داده می شود
مدیر کل ارتباطات و نشریات دانشگاههای آزاد کشور گفت: مدت زمان پاسخ به دانشجویان برای دریافت مجوز نشریات 20 روز است و اتلاف زمان بیش از زمان تعیین شده خلاف مقررات طبق آین نامه شورای انقلاب فرهنگی است.

به گزارش نافع، حبیب الله اسماعیلی روز دوشنبه در جشنواره نشریات دانشگاهی غرب کشور اظهار کرد:همه دانشجویان علاقمند به کار نشریه نیستند و علایق و سلیقه ها در ایجاد نشریات متفاوت گفت: امروز تعبیری که از ایجاد نشریه داریم اینکه نشریات تنها با اهداف سیاسی است و هر فردی که مجوز نشریه دارد قصد بر هم زدن اوضاع را دارد و وابسته به یک نهاد امنیتی است که این تفکری اشتباه است.

اسماعیلی افزود: نشریات در حوزه ها و زمینه مختلف که یکی از آنها می تواند سیاسی باشد منتشر شود.

وی افزود: امروز نوعی نگاه خوشبینانه به فعالیت های اجتماعی دانشجویان در دانشگاهها وجود دارد که می تواند این نوع نگاه نجات بخش جامعه ما باشد.

مدیر کل ارتباطات و نشریات دانشگاههای آزاد کشور گفت: امروز دانشگاه آزاد باید به سمت کیفی شدن پیش برود و برای تحقق این امر و در عرصه رقابتی که بر آن وارد می شود ناچار است شاخصهای توسعه فرهنگی در دانشگاه آزاد تغییر کند و اگر این اتفاق نیفتند در عرصه رقابت جایی از کار لنگ می ماند.

اسماعیلی گفت: امروز سیاست جدی که در حوزه گسترش شرکت های دانش بنیان، فعالیت جنبی در دانشگاهها، توسعه تحصیلات تکمیلی توجه به عرصه های مختلف آموزشی و بخش فرهنگ وجود دارد باید در جایگاه ویژه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در نظام مدیریتی در دانشگاه آزاد حوزه فرهنگی در شمار معیارهای ارزشیابی قرار گرفته است و به همه حوزه های فرهنگی توجه ویژه می شود و فرهنگ جایگاهی ویژه در برنامه های این دانشگاه قرار دارد.

وی تاکید کرد: اگر حوزه فرهنگی دانشگاهها فعال نباشد بخشی از کار دچار اختلال می شود.

وی خاطرنشان کرد: در نظام آموزش عالی وضعیت گذشته تغییر مسیر داده و دانشگاه به یک نهاد فرهنگ ساز تبدیل شده است و کسانی که وارد نهاد دانشگاهی می شوند از بخشی از آموزش ها برخوردار می شوند که آن آموزش ها در عرصه مدنی و اجتماعی کاملا مشهود است و این تغییرات را در جامعه شاهد هستیم.

مدیر کل ارتباطات و نشریات دانشگاه آزاد تصریح کرد: نشریات در کنار سایر حوزه های فرهنگی معنا دار است و باید زمینه برای فعالیت نشریات دانشجوی فراهم شود.

وی تاکید کرد: مدت زمان پاسخ به دانشجویان برای دریافت مجوز نشریات 20 روز است و اتلاف زمان بیش از زمان تعیین شده خلاف مقررات طبق آین نامه شورای انقلاب فرهنگی است.

امروز از منظر تحلیلگران جامعه شناس دانشگاهی، مراکز علمی از یک نهاد نخبه پروری به یک نهاد تاثیرگذار در فرهنگ عمومی جامعه تغییر یافته که این امر در شهرها و مراکزی که مجاور دانشگاه هستند، مشهود است.

اسماعیلی افزود: آیین نامه حمایتی که در سازمان مرکزی تنظیم شده اولویت نشریات را مشخص کرده که اولویت فرهنگی، اجتماعی و هنری در صدر آنها قرار دارد و اگر نشریه ای در این حوزه فعالیت داشته باشد از حمایت بیشتری برخوردار خواهد شد.

وی تاکید کرد: همه دانشجویان علاقمند به بروز و ظهور در حوزه سیاسی نیستند و این اشتباهات ما است که نشریات و افراد را به این سمت هدایت می کند چرا که درصد کمی علاقمند به فعالیت در این حوزه هستند.

مدیر کل ارتباطات و نشریات دانشگاههای آزاد تاکید کرد: وقتی در دانشگاه فضای محدودیتی ایجاد می کنیم و مانع بروز خواسته ای در قالب یک نشریه علمی، فرهنگی اجتماعی مطرح می شویم، آمادگی داشته باشم که این خواسته در جایی دیگر سر ریز کند.

وی گفت: پدیده های دانشجویی سیلاب هایی هستند که اگر از قبل کانالهای آن را فراهم کرده باشیم در مسیر خود جریان می یابد و اگر این زمینه فراهم نباشد مشکلات بسیاری را در این مسیر بوجود می آورد.

وی خاطر نشان کرد: ما نباید مانع فعالیت های اجتماعی نشریات دانشجوی شویم چرا که بسیاری از نشریات عمرشان تنها سه شماره است اما اگر ما مانع آن شویم موضوع به یک موضوع سیاسی و تبدیل به یک پدیده می شود.

جشنواره نشریات دانشجویی غرب کشور با حضور استانهای همدان،کرمانشاه،کردستان و لرستان در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد.
منبع:ایرنا
انتهای پیام/ح

دیدگاه شما