وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 7 ارديبهشت 1394 ساعت 10:11   |   کد مطلب: 14146
مهدی صلواتیان زمان ثبت نام اعتکاف را از هفتم تا نهم اردیبهشت ماه اعلام کرد و افزود: در این ایام بین ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ و نیز ۵ تا ۷ عصر ثبت نام در مساجد صورت خواهد گرفت که البته ثبت نام دانشجویی در سطح دانشگاههای همدان صورت می گیرد.

به گزارش نافع،به نقل از جهاد پرس ، مهدی صلواتی ظهر دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه اعتکاف معجونی ازعبادت هاست، اظهار داشت: انسان در اعتکاف، مراحل مختلف خودسازی را طی می کند.

وی با اعلام اینکه شعار امسال اعتکاف "حیات طیبه" است، افزود: اعتکاف همچون زندگی مجدد است و لحظه ای که معتکف از مسجد خارج می شود همچون زائری بخشیده شده است که از مکان های مقدس بازمی گردد.

دبیر ستاد اعتکاف استان همدان با بیان اینکه تمام هزینه های اعتکاف را خود مردم متحمل می شوند، گفت: هیچ گونه بودجه دولتی وارد هزینه های اعتکاف نمی شود و اعتکاف همدان مردمی ترین اعتکاف در کشور است.

صلواتی به آماده نبودن زیرساخت های بعضی مساجد و عدم همکاری برخی هیات امنای آنها به منظور برگزاری اعتکاف اشاره و عنوان کرد: اعتکاف در پنج مسجد شهر همدان از جمله مسجد جامع، مسجد دانشگاه بوعلی، مسجد مدرس، مسجد امام خمینی در شهرک مدنی و مسجد نظر بیگ برگزار خواهد شد.

وی همچنین گفت: مساجد جامع مریانج، جورقان و قهاوند نیز آماده برپایی مراسم اعتکاف هستند.

دبیر ستاد اعتکاف استان همدان زمان ثبت نام اعتکاف را از هفتم تا نهم اردیبهشت ماه اعلام کرد و افزود: در این ایام بین ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ و نیز ۵ تا ۷ عصر ثبت نام در مساجد صورت خواهد گرفت که البته ثبت نام دانشجویی در سطح دانشگاههای همدان صورت می گیرد.

صلواتی با افزودن این مطلب که امکان جداسازی فضای عبادت از محیط خواب معتکفین وجود ندارد، ادامه داد: امسال به دلیل تعمیرات در مسجد جامع همدان ظرفیت ثبت نام برای حدود ۶۵۰ خواهر وجود دارد که نسبت به سال گذشته ۵۰۰ نفر کاهش یافته است.

وی به غنی سازی فرصت های معتکفین در زمان اعتکاف اشاره داشت و گفت: برنامه های مختلف مذهبی و فرهنگی اعم از احکام اعتکاف، پاسخ گویی به شبهات، تفسیر قرآن و بیان موضوعاتی از قبیل مهدویت، جریان شناسی، ولایت فقیه، فتنه شناسی، ازدیاد نسل و ازدواج آسان ارائه می شود.

دبیر ستاد اعتکاف استان همدان به وجود مبلغ های آقا و خانم در سطح مساجد اشاره و عنوان کرد: دو امدادگر و یک پزشک بصورت جداگانه برای خانم ها و آقایان در مسجد جامع همدان حضور خواهند داشت.

صلواتی حضور زنان در اعتکاف را سه برابر مردان دانست و افزود: برنامه های عصری با علما، عصری با شهدا و وداع با انجام اعمال خاص به ترتیب در سه شب اعتکاف برگزار می شود.

وی همچنین یادآور شد: معتکفین از آوردن موبایل، لپ تاپ، دوربین عکاسی و هرگونه وسیله ای از این قبیل خودداری نمایند.

دیدگاه شما