وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 6 ارديبهشت 1394 ساعت 11:15   |   کد مطلب: 14124
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:
استان همدان در مصرف سیگار رتبه بالایی دارد
بیمارستان فرشچیان اواخر خرداد به بهره برداری می رسد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:مسئله سیگار و عوارض این ماده سرطانی اشاره و اذعان کرد: سالیانه در کشور، بیش از 100 هزار میلیارد تومان در حوزه سیگار گردش مالی صورت می گیرد که در بروز سرطان نقش به سزایی دارد.

به گزارش نافع، دکتر "حبیب الله موسوی بهار" شنبه پنجم اردیبهشت در جمع خبرنگاران، افزود: بیمارستان فرشچیان در آخرین مراحل تکمیل قرار دارد که 80 درصد تجهیزات در محل موجود است و ما بقی نیز تهیه خواهد شد.

70 درصد تخت های بیمارستان های همدان تعویض شدند

دکتر موسوی بهار به وضعیت هتلینگ بیمارستان های همدان در طرح تحول نظام سلامت اشاره و اظهار کرد: در ارتقاء کیفیت هتلینگ بیمارستان های استان، بیش از 14 میلیارد تومان هزینه شد که در حال حاضر 70 درصد تخت های بیمارستان ها در طرح تحول نظام سلامت تعویض شدند.

وی با تاکید بر توسعه بیمارستان ها ادامه داد: یکی از برنامه های امسال توسعه اورژانس تمام بیمارستان های همدان بوده و قرار شده در سالجاری به مساحت بیمارستان بعثت نیز هزار و 600 متر اضافه شود.

دکتر موسوی بهار در ادامه با اشاره به شعار هفته سلامت عنوان کرد: با توجه به شعار هفته سلامت با عنوان "ایمنی غذا از مزرعه تا سفره"، بخش اعظمی از بیماری ها ریشه در مواد مصرفی شامل خوردنی و آشامیدنی های مضر دارد که بار سنگینی را بر دوش بهداشت و درمان گذاشته و هزینه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زیادی را در جامعه ایجاد می کند.

وی با اشاره به غذای سالم گفت: در سال های اخیر در بخش پژوهش ها و مشاهده های میدانی، به غذاهای مصرفی توجه بیشتری شده و برای رسیدن به یک غذای سالم باید یک ماده غذایی از مرحله تولید، پرورش و آماده شدن برای مصرف کنترل شود.

بهداشت و درمان تنها متولی 30 درصد بخش سلامت است

دکتر موسوی بهار در بخش دیگری با تاکید بر اینکه بهداشت و درمان تنها متولی 30 درصد بخش سلامت است، اظهار کرد: 70 درصد سلامت مربوط به دستگاه ها و حوزه هایی از جمله نهادهای دولتی و غیر دولتی بوده که وظایفی را در راستای ارتقاء سلامت در جامعه انجام می دهند.

وی افزود: این فعالیت ها در راستای گسترش علم، افزایش رفاه، آسایش و دستیابی به پیشرفت بوده و در حال حاضر سازمانی در استان همدان وجود ندارد که در این زمینه تلاشی نکند.

دکتر موسوی بهار در ادامه به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه به سالگرد طرح تحول نظام سلامت نزدیک می شویم، سال 93 سال موفقی در اجرای این طرح بود و در روزهای گذشته هم با رونمایی از طرح تحول نظام سلامت دهان و دندان کارهای اجرایی آن رو به گسترش است.

حرمت پزشکان باید حفظ شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به سریال در حاشیه اظهار کرد: باید همیشه و همه حال حرمت پزشکان حفظ شود.

وی تصریح کرد: به علت طنز بودن این سریال مشکلی در جامعه پزشکی ایجاد نشد اما مردم باید خودشان در خصوص پزشکان اظهار نظر و یا قضاوت کنند.

وی در ادامه به ظروف یکبار مصرف اشارکرد و افزود: مصرف مواد غذایی سرد در ظروف یکبار مصرف مانعی نداشته و تاثیری در سلامتی افراد ندارد اما به هیچ وجه نباید غذاهای داغ و گرم داخل این ظروف ریخته شود به همین علت در حال حاضر همه بیمارستان های استان از ظروف سلولزی استفاده می کنند.

دکتر موسوی بهار در بخش دیگری اظهار کرد: از ظرفیت مساجد به خوبی می توان در راستای سلامت استفاده کرد هر چند این ظرفیت ها محدود بوده اما بسیار شایسته است.

وی در ادامه به برنامه های امسال در راستای توسعه فرزندآوری اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته اقدامات زیادی در راستای تسهیل در امر فرزندآوری و زایمان صورت گرفت و شاهد افزایش جمعیت به صورت قابل توجهی بودیم.

استان همدان در مصرف سیگار رتبه بالایی دارد

وی به مساله سیگار و عوارض این ماده سرطانی اشاره و اذعان کرد: سالیانه در کشور، بیش از 100 هزار میلیارد تومان در حوزه سیگار گردش مالی صورت می گیرد که در بروز سرطان نقش به سزایی دارد.

دکتر موسوی بهار اضافه کرد: استان همدان در مصرف سیگار رتبه بالایی دارد که این ماده نه تنها سودی ندارد بلکه افراد را به هزاران بیماری مبتلا می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایان با اشاره به تعرفه پزشکان در خصوص ارائه جواب آزمایش گفت: طبق قانون، پزشکان موظفند تا 24 ساعت بعد از اعلام نتیجه آزمایش بدون دریافت حق ویزیت مریض را بپذیرند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما