وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 5 ارديبهشت 1394 ساعت 09:21   |   کد مطلب: 14097
صعود ورزشکاران بسیجی همدان به عرفان واقعی که خانقاهش بازی دراز است
در گرامیداشت سالگرد عملیات بازی دراز؛ ۲5۰ نفر از ورزشکاران بسیجی همدان به ارتفاعات بازی دراز کرمانشاه صعود کردند و یاد و خاطره شهدای ارتفاعات این منطقه را گرامی داشتند.

به گزارش نافع، 

به گزارش همدان ورزش؛علیرضا شمسی‌پور با اعلام این مطلب اظهار کرد: به منظور گرامیداشت عملیات غرور آفرین بازی دراز و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر این عملیات ورزشکاران و مدال‌آوران همدان به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.

وی تصریح کرد: صبح دیروز و در گرامیداشت سالگرد عملیات بازی دراز، 250 نفر از بسیجیان ورزشکار استان به همراه کاروان های راهیان نور و اقشار مختلف مردم به ارتفاعات مهم و استراتژیک بازی دراز در شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه صعود کردند.

دبیر شورای عالی بسیج ورزش استان اظهار کرد: ورزشکاران بسیجی همدان با رمز «یا زهرا (س)»و با یاد شهدای این عملیات غرور آفرین یاد و خاطره این عملیات و رزمندگان عملیات بازی دراز را گرامی داشتند.

علیرضا شمسی‌پور افزود: عملیات ظفرمند بازی دراز با هدف آزادسازی ارتفاعات مهم و استراتژیک آن از دست متجاوزان بعثی از دو اردیبهشت سال 60 با همکاری نیروهای ارتش، سپاه و بسیج مردمی آغاز و بمدت هشت روز به‌طول انجامید.

گفتنی است بازی دراز، مکان پر رمز و رازی است که امروز علاوه بر در آغوش گرفتن سه لاله سرخ گمنام، قدمگاه فرماندهان غیور و دلیری است که با خلق حماسه های بی نظیر،  به الگویی از رشادت و مقاومت در برابر متجاوزان تبدیل شدند .وقتی قدم  بر جاده ای می گذاری که به یکی از قلل بازی دراز (به ارتفاع 1100متر ) برسی و یادمان سه کبوتر عاشقی که فضای این قله را عطر آگین کرده اند .زیارت کنی می توانی نشانه های پایداری،شجاعت و مقاومت در آن روزها را با چشم خود ببینی .

این جا قطعه ای از کربلاست . و امروز هر بهار ،شقایق های این دیار ، یاد جنگ و و جنگاورانی که با دستان خالی به نبرد با دشمن رفتند و آن روزها، همه بهشتیان در این سرزمین جمع بودند . و اگر خوب گوش بسپاری می توانی زمزمه شبانه جنگاوران را با گوش  دل بشنوی و صدای چکاچک شمشیر هایشان را .  

سفر معنوی ورزشکاران همدانی  نیز از مناطق عملیانی ثلاث باباجانی، سر پل ذهاب، یادمان شهید چمران در پاوه، ازکله، قصر شیرین و یادمان مرصاد را مورد بازدید قرار دادند و با رشادت های شهدای هشت سال دفاع مقدس آشنا شدند.

همچنین کاروان بسیبج ورزشکاران شب" لیله الرغائب" را در منطقه عملیلاتی قراویز حضور داشتند و در کنار شهدای سرافراز این منطقه به راز و نیاز با خداوند منان پرداختند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما