وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 27 فروردين 1394 ساعت 11:07   |   کد مطلب: 13940
 فساد اداری در همدان به حداقل رسیده است
رئیس اتاق بازرگانی استان همدان گفت: اگر می‌خواهیم به اقتصاد سفید برسیم باید با شفافیت جلو برویم ولی خوشبختانه فساد اداری در همدان به حداقل رسیده است.

به گزارش نافع، علی اصغر زبردست شامگاه چهارشنبه در نخستین نشست هم‌اندیشی هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی همدان با مدیران اقتصادی، بخش خصوصی و دولتی همدان اظهار داشت: بخش خصوصی که مدنظر دولت است با انتخابات و حضور حداکثری فعالان اقتصادی انتخاب شده و باید فعال‌تر، پویاتر و چابک‌تر از گذشته عمل کند.

وی با اشاره به اینکه همدلی و دوستی بین مدیران اجرایی و بخش خصوصی است باید تقویت شود، افزود: همدلی بین مدیران و بخش خصوصی در استان همدان سبب شده تا بهانه کار نکردن را از فعالان اقتصادی را بگیرد.

زبردست با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی از این پس مدیریت‎محور نبوده و عضومحور است، تصریح کرد: اتاق بازرگانی که به 300 نفر تعلق دارد باید شاهد حضور همه اعضا در عرصه باشیم تا آنها نظرات، مشکلات و مسائل را خود را جمع بندی کرده و به مدیران دولتی ارائه دهیم تا رفع شود.

اعضای اتاق بازرگانی همدان مطالبه‌گر باشند

وی با تاکید بر اینکه اعضای اتاق بازرگانی همدان باید مطالبه‌گر باشند، تصریح کرد: اعضای اتاق بازرگانی همدان باید نسبت به بخش خصوصی حساس بوده و نسبت به فعالیت‌ها و اقدامات موجود در حوزه اقتصادی انتقاد و پیشنهاد سازنده داشته باشند.

زبردست با اشاره به اینکه بخش خصوصی مظلوم واقع شده و کار کردن آنها با دولتی‌ها سخت است، بیان کرد: تجارت در استان همدان سابقه بسیار طولانی دارد و اتاق همدان نیز از قدمت بالایی برخوردار است ولی هنوز جایگاه مناسب و درخور شانی ندارد.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی همدان پس از سال‌ها مکان مناسبی نداریم، اظهار داشت: اتاق بازرگانی همدان باید دارای فضای مناسبی باشد تا تمامی اعضا و تشکل‌های مرتبط با اتاق در آن حضور داشته و فعالیت‌های خود را انجام دهند.

رئیس اتاق بازرگانی همدان با بیان اینکه تامین فضا برای استقرار اتاق بازرگانی همدان یکی از اولویت‌های اساسی است، گفت: تشکل‌های اتاق بازرگانی باید از این پس حضور مطلوبی در روند اجرایی اتاق داشته باشند تا بتوانیم به اهداف مدنظر در حوزه اقتصاد دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه 13 کمیسیون برای اتاق بازرگانی استان همدان در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: امیدواریم چیدمان اعضای کمیسیون اتاق بازرگانی همدان به گونه‎ای باشد که مسائل و مشکلات را به درستی بررسی کرده و راهکارهای مناسب برای رفع آنها را به بخش دولتی ارائه دهد.

فساد اداری در همدان به حداقل رسیده است

زبردست با اعلام اینکه در زمینه بازرسی و حسابرسی اتاق بازرگانی همدان نیز اقدامات مدونی انجام می‎شود، گفت: اگر می‌خواهیم به اقتصاد سفید برسیم باید با شفافیت جلو برویم ولی خوشبختانه فساد اداری در همدان به حداقل رسیده است.

وی با اعلام اینکه تلاش می‌شود مسائل اتاق به صورت شفاف ارائه شود، بیان کرد: در بخش مالیاتی و بیمه نیز افرادی به کار گرفته می‌شوند تا مشکلات در این زمینه رفع شود، با مدیریت فعلی در استان نباید مشکلی در زمینه مالیاتی و بیمه به وجود بیاید.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با اشاره به اینکه باید ارتباط تنگاتنگی بین دانشگاه و اتاق بازرگانی ایجاد کنیم، تصریح کرد: متاسفانه این ارتباط در سال‎های گذشته شکل نگرفته بود و فارغ‌التحصیلانی از دانشگاه خارج می‎شدند که نیاز بخش خصوصی را رفع نمی‌کرد.

مرکز آموزش اتاق بازرگانی همدان راه‌اندازی می‎شود

وی از راه‌اندازی مرکز آموزش اتاق بازرگانی همدان خبر داد و گفت: باید به گونه‌ای نیروی انسانی تربیت کنیم که در دوره‌های بعد شاهد حضور افراد قدرتمند در صحنه باشیم، متاسفانه در زمینه جانشین‌پروری در سال‌های گذشته فعالیت خوبی صورت نگرفته است.

زبردست با اعلام اینکه نباید از مدیریت و پرورش نیرو غافل شویم، اظهار داشت: جایگزین پیدا کردن برای مدیران بسیار سخت شده و بخش خصوصی نیز نسبت به پرورش نیرو اقدام خاصی نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه رسیدن به اتاق ایران یکی از اهداف اصلی من از ورود به انتخابات اتاق بازرگانی همدان بود، عنوان کرد: انتخابات اتاق ایران اواخر اردیبهشت ماه برگزار می‎شود و باید اذعان کرد که اعضای اتاق استان‌ها در انتخابات اتاق ایران تاثیرگذار هستند.

زبردست با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم جمع خوبی از استان را در اتاق ایران داشته باشیم، اظهار داشت: اتاق ایران تنها پارلمان بخش خصوصی است که می‌تواند هم ردیف سه قوه در کشور مطالبات فعالان اقتصادی را پیگیری کند.

رئیس اتاق بازرگانی همدان بیان کرد: اگر اعضای اتاق بازرگانی همدان در اتاق ایران فعال شوند مشکلات و مسائل استان بهتر برطرف می‌شود از این رو اعضای اتاق باید همگن و همراه در این انتخابات باشند.

وی با بیان اینکه حضور در اتاق ایران دارای اهمیت بسیاری است، تاکید کرد: متاسفانه به جایگاه اتاق پی نبرده بودیم و این امر در سال‌های گذشته دچار کم‌توجهی شده است، متاسفانه فکر می‌کردم از انتخابات اتاق بازرگانی همدان تا اتاق ایران می‌توان تعداد اعضا را افزایش داده تا بتوان کرسی‌های بیشتری را کسب کنیم.

زبردست با اعلام اینکه به ازای هر 100 نفر یک کرسی در اتاق ایران در نظر گرفته می‎شود، بیان کرد: در حال حاضر در استان همدان 370 نفر عضو هستند که 270  نفر از آنها دارای کارت بازرگانی هستند که با این اوصاف با وجود فشار و پیگیری تنها می‌توانیم 4 عضو در اتاق ایران داشته باشیم در صورتی که می‌توانستیم 15 کرسی در انتخابات داشته باشیم.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما