وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 25 فروردين 1394 ساعت 13:20   |   کد مطلب: 13897
41 واحد نانوایی در نهاوند آزاد پز شدند
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: از مجموع ۲۰۰ واحد نانوایی در محدوده شهرستان نهاوند تعداد ۴۱ واحد نانوایی آزاد پز شدند.

به گزارش نافع، به نقل از سایت گرو، امامعلی عبدالملکی در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان نهاوند در سالن شهدای فرمانداری اظهار داشت: بنا بر سیاست های جدید دولت و مصوبه جدید از ۲۲ فروردین ماه سال جاری ۲۰ درصد از نانوایی های شهرستان نهاوند آزاد پز شدند.

وی با بیان این موضوع که شهرستان نهاوند از آخرین شهرستان های کشور است که پخ نان به قیمت آزاد را اجرا می کند، گفت: در راستای توسعه و افزایش کیفیت نان و طبق مصوبه هیئت وزیران  از ۲۲ فروردین ماه امسال ۲۰ درصد از نانوایی های دولتی نهاوند آزاد پز شدند.

فرماندار نهاوند افزود: ۴۱ واحد نانوایی پخت نان سنگ و بربری در شهرستان نهاوند آزاد پز شده اند که در شهر نهاوند ۱۹ واحد پخت نان سنگک و ۱۲ واحد نانوایی پخت نان بربری و در شهر فیروزان چهار واحد نانوایی، در شهر گیان سه واحد نانوایی و در شهر برزول نیز دو واحد نانوایی آزاد پز شده اند.

وی سهمیه آراد این شهرستان را ۳۶ هزار و ۸۲۵ کیسه اعلام کرد و ادامه داد: ۲۰ درصد این سهمیه که معادل هفت هزار و ۳۶۵ کیسه آرد است به صورت آزاد پخت می شود.

 عبدالملکی بیان داشت: بنا بر استاندارد موجود به ازای هر ۱۲۰۰ نفر جمعیت باید یک واحد نانوایی فعال باشد که با توجه به جمعیت ۲۰۰ هزار نفری نهاوند این شهرستان چندین واحد نانوایی اضافه دارد.

وی اظهار داشت: واحدهای خبازی که به صورت آزاد نان پخت می کنند برابر قانون باید نان سنگک با وزن ۴۵۰ گرم به قیمت هزار تومان و نان بربری با وزن ۳۹۰ گرم را به قیمت ۷۵۰ تومان به مردم عرضه کنند.

فرماندار نهاوند همچنین به اختصاص سه اکیپ ویژه بازرسی و نظارت بر کار نانوایان شهرستان اشاره کرد و گفت: به صورت روزانه سه اکیپ در شهرستان با حضور بازرسان ویژه از کار نانوایان و نحوه پخت و کیفیت بازرسی می کنند و تخلفات را گزارش می دهند و مردم هم می توانند شکایت خود را در مورد قیمت، بهداشت، وزن و کیفیت نان با شماره ۱۲۴ درمیان بگذارند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما