وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 23 ارديبهشت 1394 ساعت 09:55   |   کد مطلب: 14379
گفت و گو با مادر نهاوندی که در روز مـادر از قاتل فرزندش گذشت/ رضای خدا بر همه چیز مقدم است + تصاویر
مادر نهاوندی هنگام اجرای حکم قصاص قاتل فرزندش با دست خود طناب اعدام را از گردن قاتل بیرون آورد.

به گزارش نافع، به نقل از سایت گرو، روز گذشته به منزلی رفتیم تا با مادری گفتگو کنیم که که چند روز پیش لحظاتی قبل از اعدام قاتل فرزندش، او را بخشید.

خانم معصومه ظفری مادر زنده یاد بهمن مظفری از طرف همه برداران و خواهران  مقتول وکالت دارد بعد از 8 سال درحالی‌که طناب دار به گردن متهم به قتل پسرش آویخته شده بود یک تصمیم سرنوشت ساز بگیرد، اعدام و یا بخشش.

ساعاتی قبل از اجرای حکم روز 26 فروردین سال جاری در شهر سنندج استان کردستان، متهم توسط ضابطین قضایی به محل اجرای حکم  منتقل شد، در این هنگام برخی از مردم از جمله گروهی که بخشدار مرکزی نهاوند، رئیس اداره بهزیستی و رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی نهاوند نیز در آن حاضر بودند از مادر مقتول درخواست بخشش متهم را داشتند.

تمام تلاش و رایزنی و گفتمان آن‌ها ظاهراً بی‌نتیجه مانده است اما بازهم ناامید نمی‌شوند و درحالی‌که رضا جلالی قاتل مرحوم بهمن مظفری با دست و پای زنجیرشده به‌سوی چوبه دار می‌رود مردم و حاضرین با توکل بر خداوند و ائمه معصومین مخصوصاً حضرت زهرا (س) تمام توان خود را می‌گذارند تا مادر داغ‌دیده را از اجرای حکم قصاص منصرف کنند.

نفس در سینه‌ها حبس شده است و اشک‌ها در چشمان همه حاضران جمع شده است همه  دستان خود را به‌سوی آسمان بلند کرده‌اند و دعا می‌کنند تا مادر دیگری در داغ مرگ فرزندش سیاه‌پوش نشود و مادری که 9 سال داغ مرگ فرزندش را بر دل دارد آرام‌آرام به‌سوی چوبه دار حرکت می‌کند.

در لحظه آخر مادر مقتول در اقدامی غافلگیرکننده طناب دار را از گردن متهم به قتل پسرش برداشت و اعلام گذشت کرد.

بی‌خود نیست که خداوند بهشت را زیر پای مادران قرار داده، مادر به خاطر فرزندش هر کاری می‌کند.

با خدا معامله کردم

فرزندم تاروپود زندگی من بود. این را معصومه ظفری مادر مرحوم بهمن مظفری می‌گوید، مادری که فرزندش را در قتل عمدی از دست داده و در لحظه آخر قاتل فرزندش را بخشید.

 

 

مادر فداکار می‌گوید: پسرم بهمن با رضا دوست صمیمی بود بارها لباس‌های رضا را شسته بودم و هنگامی‌که در خانه ما می‌خوابید بالای سرش آب می‌گذاشتم رضا مانند پسرم بود اما نمی‌دانستم روزی همین رضا قاتل فرزند برومندم می‌شود.

حدود هشت سال پیش  بود که رضا جلالی با دوست صمیمی و مانند برادر خود بهمن  مظفری درگیر می‌شود و با ضربات چاقو، مظفری را به قتل می‌رساند.

مادر مرحوم مظفری می‌گوید: ما همه اهل قرآن و دین اسلام هستیم و معتقدیم که هر کاری باید برای رضای خدا باشد.

 معصومه ظفری افزود: هر کاری برای رضای خدا کم است و من برای رضای پروردگار از خون پسرم گذشت کردم تا اینکه مادر دیگری مانند من داغ مرگ فرزندش را نبیند.

 وی اظهار داشت: زمانی که طناب را از گردن قاتل فرزندم بیرون آوردم تنها به خدا فکر می‌کردم و با خود گفتم من کی هستم که باید ببخشم، خدا باید ببخشد که هم جان می‌دهد و هم جان می‌گیرد.

 

 

وی به خانواده‌هایی که اسیر چنین پرونده‌هایی هستند، توصیه کرد تا اینکه به رضایت برای رضای خدا به‌جای قصاص فکر کنند چراکه این کار از دستورات دین و آیین ما مسلمانان است.

برادر مقتول هم گفت: ما خانواده‌ای هستیم که به نظم خانواده اعتقادداریم و بعد از مرگ پدرمان تمامی کارها با دستور مادر انجام می‌دهیم.

 عباس مظفری افزود: مادرمان هر چیز بگوید همان است و ایشان با معامله باخدای خود از خون برادرم گذشت کرد و هیچ چشمداشتی از خانواده قاتل نداریم.

در این دیدارسید رضا سلامتی بخشدار مرکزی نهاوند نیز گفت: مادر مرحوم مظفری از ایثارگران بزرگ و نیک‌اندیشی است که باگذشت و بخشش قاتل فرزند خود بدون دریافت دیه و هیچ‌گونه وجه نقدی  باخدا معامله کرد و برای رضای خالق درس بزرگ ایثار را در جامعه ترویج داد و نشان داد که بخشش می‌تواند شیرین‌تر از انتقام باشد.

 

 

وی افزود: برای زنده نگه‌داشته شدن نام آن مرحوم سالن ورزشی چندمنظوره به نام فرزند عزیز این خانواده احداث می‌شود تا نام وی همواره در یادها زنده بماند.

اعظم هادیان مسئول مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان نهاوند نیز در این دیدار  گفت: پروژه احداث سالن ورزشی مرحوم بهمن مظفری بزرگ‌ترین تعهد خیری این شهرستان در جشنواره  خیرین مدرسه‌ساز سال 94 نهاوند است که توسط خانواده مرحوم صورت می‌گیرد.

خانم هادیان افزود: گذشت از خون عزیزان، سخاوت می‌خواهد که مادر داغدار بهمن مظفری  امروز آن را برای رضای خدا و در راستای قدردانی از تمام کسانی که در این جلب رضایت سهیم بودند، به نمایش گذاشت و از قصاص فرزندش گذشت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما