وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 22 فروردين 1394 ساعت 10:47   |   کد مطلب: 13830
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: با توجه به بارش باران در تمامی جاده های ارتباطی این استان هم اینک تمامی محورها لغزنده شده است.

به گزارش نافع، سرهنگ مهدی شاکری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ماافزود: با توجه به لغزنده بودن جاده های برون شهری به رانندگان توصیه می شود با احتیاط کامل تردد کنند.

وی تاکید کرد: هنگام بارش باران و لغزنده شدن جاده ها باید علاوه بر تردد با سرعت مطمئنه و پرهیز از شتاب و عجله، فاصله قانونی را با خودروی جلویی رعایت کرده تا در زمان مورد نیاز بتوان با گرفتن ترمز خودرو را کنترل نمایند.

وی اضافه کرد: هنگام لغزنده شدن جاده ها میزان اصطکاک سطح جاده با لاستیک خودرو کاهش یافته و در صورت نیاز به توقف کامل یا کند کردن سرعت سامانه ترمز دیرتر عمل می کند.

رییس پلیس راه همدان گفت: ترکیب قطرات باران با گرد و خاک و سایر آثار باقی مانده از لاستیک و روغن وسایل نقلیه سطحی لغزنده به وجود می آورد که کنترل خودرو در این شرایط سخت می شود.

سرهنگ شاکری توصیه کرد: رانندگان هنگام بارندگی و مه آلود شدن مسیرها باید از نور پایین استفاده کرده تا برای خودروهایی که از مسیر مقابل تردد می کنند قابل روئیت باشند.

وی در ارتباط با سوانح رانندگی نیز اظهار کرد: هیچگونه سانحه فوتی و جرحی در 24 ساعت گذشته در مسیرهای ارتباطی این استان رخ نداده است.
انتهای پیام/ح

دیدگاه شما