وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 12 مرداد 1394 ساعت 18:28   |   کد مطلب: 15588
كشف8محموله بزرگ قاچاق در نهاوند
فرمانده انتظامي شهرستان نهاوند در جمع خبرنگاران اين شهرستان از كشف 8 محموله قاچاق و كاهش30درصدي سرقت در4 ماهه ابتداي سال جاري خبر داد .

به گزارش نافع، سرهنگ "محسن اقباليان" در اين نشست خبري بيان داشت: رسالت خبرنگاري و وظيفه خبرنگاران دو مقوله مقدس و تفكيك ناپذير است و اين قداست را از كلام وحي كه به نيكي از آن ياد كرده است مي توان جست.

اين مقام انتظامي ادامه داد: رسالت خبرنگاري از آنجايي بسيار مهم و حياتي است كه انتقال اخبار دقيق،صحيح و بدون دست كاري و همچنين عملكرد سازمان هاي دولتي بر دوش اين قشر گذاشته شده است اما اين رسالت به اندازه قداستش خطرناك است چرا كه اگر انسان در اين مسير دچار اشتباه يا تحت تاثير هواي نفس قرار گرفته و اقتضاي اخبار را بر غير واقعيت استوار نمايد قطعا عقوبت و عذاب باري تعالي كه از اين وظيفه به نيكي ياد كرده است نصيب او خواهد شد.

وي اذعان داشت:خبرنگاران در دو حوزه مهم همسو با پليس فعاليت دارند ابتدا وظيفه انتقال صحيح عملكرد،فعاليت و تلاش هاي نيروي انتظامي در سطح جامعه است و سپس وظيفه انتقال مطالبات به حق مردمي و هدايت به مجموعه پليس است كه اگر اين وظايف با دوري از اعمال انگيزه هاي شخصي همراه باشد، تعامل و مشاركت عمومي افزايش يافته و افكار عمومي را براي مشاركت و بر قراري امنيت پايدار كه مبتني بر پيشگيري اجتماعي باشد مهيا خواهد كرد.

فرمانده انتظامي شهرستان نهاوند در پايان اين نشست ضمن پاسخگويي به سوالات خبر نگاران با ارائه آمار4 ماهه ابتداي سال عملكرد پليس نهاوند را تشريح و در اين خصوص اعلام كرد: در اين مدت تعداد 8 محموله كالاي بزرگ قاچاق كشف و وقوع سرقت ها 30درصد كاهش یافته است. همچنین در دستگيري معتاد65 درصد، دستگيري قاچاقچي23 در صد افزايش داشته ایم و نیز در دستگيري سارق 24 درصد افزايش و در كشف انواع كالاي قاچاق افزايش نزديك به100درصدي را شاهد هستيم.

وی افزود: در تصادفات جرحي درون شهري شاهد افزايش 4درصدي در این مدت هستيم كه برابر بررسي به عمل آمده در اين خصوص مسائلي همچون قديمي بودن بافت شهرستان نهاوند،كم عرض بودن معابر، فقدان پياده رو مناسب و عدم زير ساخت هاي مناسب براي اين حجم ترافيك خودروها از جمله علل اين افزايش بوده است
انتهای پیام/ح

دیدگاه شما