وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 20 فروردين 1394 ساعت 09:01   |   کد مطلب: 13807
رشد علمی دانشگاه بوعلی سیناقابل توجه بوده است
رئیس دانشگاه بوعلی‎سینای همدان با بیان اینکه این دانشگاه دهمین دانشگاه جامع کشور است گفت: این سال‎ها توسعه فیزیکی متناسبی نداشته است ولی در حالی که رشد علمی این مجموعه دانشگاهی قابل توجهی بوده است.

به گزارش نافع، منصور غلامی در گفت‎وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: موفقیت دولت در مذاکرات هسته‌ای، زمینه رشد علم و دانش در این فضا را فراهم می‎کند که البته نخبگان کشور قابلیت و توانایی خود را در این زمینه نشان داده‎اند.

وی افزود: در جدیدترین رتبه‎بندی اعلام شده دانشگاه‎ها و مؤسسات تحقیقاتی ایران، دانشگاه بوعلی‎سینا رتبه 11 را در بین دانشگاه‎ها و مؤسسات تحقیقاتی ایران به دست آورده است و در سال 2012 تنها دانشگاهی بود که از نظر مقالات، رشد مثبت داشت.

رئیس دانشگاه بوعلی‎سینای همدان تصریح کرد: هم اکنون بیش از 14 هزار دانشجو در 11 دانشکده دانشگاه بوعلی‎سینا تحصیل می‏‌کنند و همچنین 4 هزار دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی اشتغال به تحصیل دارند.

وی بیان کرد: دانشگاه بوعلی‌سینا از نظر شاخص‌های وزارت علوم و تحقیقات، دهمین دانشگاه جامع کشور به شمار می‌آید و در بخش‌های خاص به ویژه در مراکز استنادی معتبر از جایگاه خوبی برخوردار است.

غلامی تأکید کرد: در این راستا برای حرکت به سمت دانشگاهی جامع، طرح راهبردی جامع دانشگاهی در مرکز بوعلی سینا تدوین شده است و دانشگاه بوعلی‌سینا در 40 سال اخیر از نظر علمی از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است.

وی گفت: با تنظیم این سند راهبردی به دنبال پرهیز از دوباره‎کاری، اتلاف منابع و انرژی و اجرای برنامه‌های آمایش سرزمین برای هدفمند عمل کردن و گسترش آموزش عالی هستیم.

رئیس دانشگاه بوعلی‎سینای همدان با تأکید بر ضرورت توسعه فیزیکی این دانشگاه عنوان کرد: قریب 40 سال از تأسیس این دانشگاه می‎گذرد اما به تناسب این سال‎ها توسعه فیزیکی متناسبی نداشته است ولی در حالی که رشد علمی این مجموعه دانشگاهی قابل توجهی بوده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما