وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 17 فروردين 1394 ساعت 12:18   |   کد مطلب: 13763
مسئول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان همدان گفت: اعتماد به آمریکا به امنیت ملی ضربه می زند و ما نباید از کنار نقض پیمان آمریکایی‌ها به‌سادگی عبور کنیم.

به گزارش نافع،حجت الاسلام مصطفی رستمی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: آمریکا همواره دشمن ما بوده است و ما نباید به سادگی به آنها اعتماد کنیم، به گونه ای که باید بعد از دست دادن به آنها انگشتان دست خود را بشماریم زیرا آنها تاکنون بارها زیر قول های خود زده اند.

وی افزود: باید درک کنیم که وقتی آنها از مفاد یک تفاهم نامه به این راحتی عبور می کنند چگونه ممکن است که به تعهدات خود به درستی عمل کنن و پای حرف خود بمانند . 

رستمی با قدردانی از تلاش ها و زحمات بی وقفه هیئت مذاکره کننده، خاطرنشان کرد: ابهاماتی در متن تفاهم نامه وجود دارد که نشان از شیطنت طرف غربی است که سعی در وارونه جلوه نشان دادن آن دارند.

وی ادامه داد: تفاهمات لوزان به‌عنوان یک بیانیه تفاهمی است که برای هیچ‌یک از طرفین الزام‌آور نیست و آمریکایی‌ها در گام اول نباید برداشت‌ها و ذهنیت‌های خود را به عنوان مفاد تفاهم تحمیل کنند.

این مسئول همچنین با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همواره بر حقوق هسته ای جمهوری اسلامی ایران تاکید داشته اند، ابراز داشت: خطوطی که ایشان مشخص کرده اند، همان چارچوب های اصولی است که مذاکرات باید مطابق با آن پیش برود.

رستمی با تاکید بر اینکه آمریکا بیش از ایران اسلامی نیازمند تفاهم در مساله هسته ای است، تأکید کرد: آمریکا به دلیل رفتارهای خشن و حملات نظامی چند سال گذشته به کشورهای مختلف، اعتماد اجتماعی خود در جهان را از دست داده است.

وی گفت: آمریکا مذاکرات هسته ای با ایران را فرصتی برای بازیابی کارکرد و وجهه خود در جامعه بین الملل می داند تا اعتماد اجتماعی جهان را به خودش جلب کند.

مسئول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان همدان تصریح کرد: مذاکرات هسته‌ای در لوزان نباید موجب نگرانی و دلواپسی مردم شود و امتیازات نباید نسیه، خروار خروار تقدیم غرب شد.

دیدگاه شما