وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 18:07   |   کد مطلب: 13544
گروه نمایشی «الف مثل احساس» با حضور در مؤسسه خیریه توانبخشی و نگهداری معلولین ذهنی و جسمی زیر 14 سال نسیبه ملایر، نمایش عروسکی کلاه قرمزی را در جمع بچه های معلول به اجرا در آورد.

به گزارش نافع، به نقل از پایگاه خبری ملایری‌ها،گروه نمایشی «الف مثل احساس» به کارگردانی رضا فقیهی با حضور در مؤسسه خیریه توانبخشی و نگهداری معلولین ذهنی و جسمی زیر 14 سال نسیبه ملایر، نمایش عروسکی کلاه قرمزی را در جمع بچه های معلول به اجرا در آورد.

نمایش کلاه قرمزی همراه با مراسم جشن تولد کودکان معلول مرکز نسیبه با هنرنمایی رضا فقیهی و همچنین جواد رسولی عروسک گردان و بهنام ترکزبان به عنوان آهنگساز در آستانه نوروز 94 جهت ایجاد شور و نشاط و شادمان کردن کودکان معلول به صورت افتخاری و رایگان اجرا گردید و لحظاتی شاد و به یاد ماندنی را هرچند کوتاه برای کودکان این مرکز رقم زد.

فهیمه عابدی در این جشن اظهار کرد: تأسیس این مؤسسه خیریه در سال 1373 بوده و اکنون با 35 نفر در بخش های اداری، توانبخشی، پرستاری و مادریار فعالیت خودرا به صورت هیأت امنایی انجام می‌دهد.

وی افزود: در این مرکز تعداد 120 کودک معلول ذهنی و جسمی شامل 65 پسر و 55 دختر از ملایر و شهرستان های تابعه استان همدان نگهداری می شود که 80 نفر از این معلولین  مجهول الهویه، بی سرپرست و بد سرپرست هستند.

مسئول فنی  مؤسسه خیریه توانبخشی و نگهداری معلولین ذهنی و جسمی زیر 14 سال نسیبه ملایر در خصوص تأمین هزینه های این مؤسسه عنوان کرد: بیشتر هزینه ها از مشارکت های مردمی و کمک خیرین نیکوکار ملایر تأمین می شود و بهزیستی هم مبلغی به عنـوان یارانه توان خواهان بستری شده پرداخت می کند که این مبلغ کفاف پرداخت حقوق کارکنان را نیز نمی کند.

 

وی افزود : با در نظر گرفتن این که اکثر بچه های این مرکز مجهول الهویه، بی سرپرست و بد سرپرست هستند و مابقی هم دارای خانواده هایی ضعیف هستند که توان پرداخت هزینه نگهداری فرزندانشان را ندارند باید توجه داشت که  این بچه ها به علت عقب ماندگی ذهنی شدید، در غذا خوردن کاملاً وابسته به خدمات مادر یاران و مراقبین هستند به علاوه اینکه سیستم ایمنی ضعیف توان خواهان نیاز مبرم به پیگیری دارو و درمان و پزشکی و انجام خدمات نظافتی و بهداشتی دارد.

عابدی تصریح کرد: در خواست ما از مسئولین و خانواده ها این است که در آستانه سال نو از این مرکز بازدید کنند و با ملاقات از این معلولین باعث دلگرمی و افزایش روحیه پرسنل آن شوند و کودکان بستری را شاد نمایند.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما