وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 19 اسفند 1393 ساعت 11:30   |   کد مطلب: 13401
آغازبه کار بهداشت های محیط همدان از یکم تا 15فروردین ماه
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:از یکم تا 15 فروردین بهداشت های محیط کار خود را آغاز می کنند که همه شهروندان و مسافرین می توانند در کلیه ساعات شبانه روز با سامانه 1490 ارتباط برقرار کنند.

به گزارش نافع، دکترحسین عرفانی از دیگر اقدامات پیش بینی شده را نظارت بر سیستم های آب شرب آشامیدنی بخش های روستایی، شهری و توریستی استان، بازرسی بهداشتی اماکن عمومی و مراکز توزیع و فروش مواد غذایی، نمونه گیری از موادد مشکوک و بازرسی از هتل ها و مراکز اقامتی استان در قالب 13 تیم برشمرد.

عرفانی افزود: 240 نفر از کارشناسان بازرسی ساماندهی شدند و 35 خودروی دولتی و در صورت نیاز آژانس نیز استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به عمل کردن مرکز بهداشت استان به تعهدات دارویی خود افزود: در سال 93 تعهد تامین دارو 270 قلم بود که موفق شدیم 436 قلم را تامین کنیم.

دکتر عرفانی با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت حرکت خوبی در طرح تحول نظام سلامت صورت گرفته، گفت: امسال این طرح با همت عالی دولت، مقام وزارت، حمایت های رهبر معظم انقلاب و مجلس شورای اسلامی به صورت زیبا و اصولی صورت گرفت تا سلامت را به عنوان اولویت همه کارها قرار دهد.

وی افزود: همچنین در حوزه بهداشت استان، ساختارهای مختلف بهداشتی خوبی در قالب دو برنامه شامل احداث و نوسازی 28 خانه بهداشت و برگزاری تکریم خانه های بهداشت در دهه مبارک فجر انجام شده است.

دکتر عرفانی با تاکید بر اینکه همدان خانه بهداشت موقت ندارد، اظهار کرد: مراکز بهداشتی درمانی با همکاری مجمع خیرین سلامت استان، توانستیم اقدامات خوبی را در زمینه احداث خانه های بهداشت در شهرستان های نهاوند، بهار، لالجین و رزن داشته باشیم به عنوان مثال یک خیر نهاوندی هزینه احداث مرکز بهداشتی را در این شهرستان از صفر تا 100 آن تقبل کرد.

وی از تعمیرات بیش از 50 مرکز درمانی استان خبر داد و  تصریح کرد: سعی ما بر استانداردسازی تجهیزات بود که به این هدف نزدیک شدیم.

دکتر عرفانی ادامه داد: در سال 80 طبق بررسی های صورت گرفته با مشکل کمبود ویتامین D کودکان زیر پنج سال مواجه بودیم که با تلاش های صورت گرفته در سال 81 این کمبود به زیر سه درصد رسید، در سال 91 با توجه به در نظر گرفتن اعتبارات، این کمبود به بالای 33 درصد افزایش یافت اما خوشبختانه در حال حاضر با پوشش 100 درصدی روبرو هستیم.

وی در بخش دیگری یادآور شد: در دهه مبارک فجر اتاق ایزوله تنفس در دو شهرستان نهاوند و تویسرکان افتتاح شد که در ملایر و اسدآباد نیز تا دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: در حوزه بهداشت به 6 برنامه و یک پروژه با ضریب عملکرد 86 درصد اعتباری افزون بر 50 میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

دکتر عرفانی به آب عباس آباد اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت منابع آب شرب، به آب این رودخانه توجه نشده و متاسفانه رستوران های واقع در این بخش، مدیریتی در آب و فاضلاب ندارند که قرار شده به منظور ساماندهی پساب باغ رستوران ها پیگیری های لازم صورت گیرد چرا که آب عباس آباد از ذخایر طبیعی ارزشمند استان محسوب می شود.

وی در بخش دیگری با اشاره به برنامه های حوزه بهداشت در ایام تعطیلات نوروز گفت: مرکز بهداشت همدان در این ایام برنامه های نظارتی را به اجرا در می آورد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما