وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 13 اسفند 1393 ساعت 13:34   |   کد مطلب: 13305
همه کتابخانه‌های عمومی همدان به خدمات اینترنت مراجعین مجهز می‌شوند
جایگاه همدان در حوزه فناوری اطلاعات در کشور مناسب بوده و باید در حفظ و ارتقاء این جایگاه بکوشیم.

به گزارش نافع، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با بیان این مطلب در کارگروه فناوری اطلاعات کتابخانه های عمومی استان گفت: مرز اثربخشی مطلوب و نامطلوب فضای مجازی در فرهنگ، بهره‌مندی از این ابزار است.

 ارشاد استعدادی با اشاره به عمق نفوذ فناوری اطلاعات در جامعه افزود: نقش آفرینی فضای مجازی بسیار گسترش یافته و بخش‌های مختلف زندگی بشری را در بر گرفته که هرچه علم، آگاهی، تصمیم گیری و تصمیم سازی در این امر عالمانه تر شود و نسبت به آنچه علم داریم عامل باشیم؛ شاهد پیشرفت های خوبی خواهیم بود.

وی اظهار داشت: نقشی که امروز این فناوری اطلاعات ایفا می کند از یک طرف در نزدیک کردن انسان‌ها و سازمان‌ها با فراهم ساختن ابزارهای ارتباطی آسان بوده و از طرف دیگر، غرق شدن در این شبکه‌ها و فاصله گرفتن ارتباط در دنیای واقعی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ادمه داد: آنچه در بهره گیری مطلوب یا نامطلوب از امکانات در دنیای مجازی و فرصت هایی که فناوری اطلاعات فراهم می آورد تعیین کننده است، فرهنگ بهره مندی از این امکانات بوده که در اثر گذاری و استفاده هدفمند از آن نقش آفرینی می نماید.

کارشناس‌مسئول فناوری اطلاعات اداره کل کتابخانه‌های عمومی همدان نیز با اشاره به مهتمرین برنامه‌های اجرایی در این حوزه اظهار داشت: تجهیز تمامی کتابخانه های عمومی استان به خدمات اینترنت مراجعین، تجهیز تمامی کتابخانه های عمومی استان به سامانه مدیریت کتابخانه ها، راه اندازی سامانه‌های پایش و مدیریت اتصال به شبکه و نیز پشتیبانی کتابخانه‌های عمومی استان از مهمترین این برنامه‌ها است.

محمد سلیمی اضافه کرد: تمرکز فعالیت‌های این حوزه در سال آینده، علاوه بر تحقق برنامه‌های ابلاغی از طرف نهاد نظارت و بررسی، کیفیت خروجی اجرای طرح‌ها و آموزش های فنی و تخصصی برای توانمندسازی همکاران فناوری اطلاعات شهرستان ها خواهد بود.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما