وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 11 اسفند 1393 ساعت 14:13   |   کد مطلب: 13259
بیش از هزار دانش آموز ملایری مقطع ابتدایی دستاوردهای علمی خود را در نمایشگاه جابر ابن حیان به نمایش و رقابت گذاشتند.

به گزارش نافع به نقل از پایگاه خبری ملایری‌ها،کیوان نامداری در نمایشگاه جابرابن حیان اظهار کرد: نمایشگاه جابرابن حیان برای پنجمین سال متوالی در ملایر برگزار شده  دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در این نمایشگاه دستاوردهای علمی خود را به نمایش و رقابت گذاشتند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ملایر افزود:  بیش از 1000 طرح از دانش آموزان ابتدایی در مرحله اول در سطح مدارس جمع آوری شد و 210 طرح به مرحله دوم و شهرستانی راه‌یافتند.

وی با اشاره به رشته‌های برگزاری این رقابت و نمایشگاه بیان کرد: دانش‌آموزان در 6 رشته جمع‌آوری و طبقه بندی، نمایش علمی، تحقیق و پژوهش مدل و آزمایش به رقابت می‌پردازند.

نامدار با اشاره به مهمترین اهداف نمایشگاه جابرابن حیان تصریح کرد: خودباوری، افزایش اعتماد به نفس و شرکت در فعالیت‌های علمی از مهمترین اهداف نمایشگاه بوده و رشد علمی و خودباوری علمی از اساسی‌ترین هدف‌های نمایشگاه جابرابن حیان است.

وی با اشاره به کسب دو مقام استانی برتر در سال گذشته توسط دانش‌آموزان ملایر  افزود: 5 طرح برتر این رقابت‌ها توسط هیئت داوران انتخاب شده و  به رقابت استانی راه می‌یابند.

متین زارع زاده یکی از دانشمندان کوچک این نمایشگاه است که طرح و ایده سبد هوشمند خرید نابینایان را طراحی کرده است.

وی گفت: این طرح را با هدف کمک به نابینایان در خرید طراحی کرد و این سبد هوشمند خرید به گونه‌ای طراحی شده است که نابینا بتواند در یک فروشگاه بدون نیاز به کسی خرید کند.

جمع آوری گیاهان دارویی، سنگ و ادویه جات، ساخت ربات‌های مختلف مسیر یاب و آتشنشان، ساخت مدل‌های کره زمین و سیارات، تحقیق  ساختمان بدن و جانوران مختلف و مدل‌های کوه آتشفشان، ساختمان گوش و بدن انسان از جمله فعالیت‌های دانشمندان کوچک حاضر در این نمایشگاه است.

 

دیدگاه شما