وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 11 اسفند 1393 ساعت 10:32   |   کد مطلب: 13247
مدیرکل ثبت احوال همدان خبر داد افزایش 4 درصدی ولادت در همدان
مدیرکل ثبت احوال استان همدان از افزایش چهار درصدی ولادت در این استان طی امسال خبر داد.

به گزارش نافع به نقل از شبنم ها، عبدالله مقصودی‌فر بعدازظهر امروز در کمیسیون هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان همدان با اشاره به ثبت وقایع حیاتی در 11 ماهه امسال اظهار داشت: امسال 30 هزار و 919 واقعه ولادت در استان، ثبت شده است که میزان ولادت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد رشد نشان می‎دهد.

 

وی افزود: همچنین از ابتدای امسال تا پایان بهمن‎ ماه 13 هزار و 934 واقعه فوت در استان همدان به ثبت رسیده است که بر این اساس به طور متوسط در هر شبانه‌روز 41 نفر در همدان فوت کردند.

 

مدیرکل ثبت احوال استان همدان بیماری قلبی و عروقی را بیشترین عامل فوت افراد در استان برشمرد و گفت: 3 هزار و 276 مورد از مجموع موارد فوتی ثبت شده در استان همدان مربوط به بیماران قلبی و عروقی بوده است که در سنین بالای 75 سال رخ داده است.

وی با اعلام هشدار نسبت به رشد جمعیت و نرخ باروری در استان همدان عنوان کرد: به منظور افزایش نرخ باروری باید زوج‎های جوان فاصله زمانی فرزندآوری را از پنج سال کاهش داده و به یکسال برسانند چرا که در سال‎های آینده همدان با جمعیت پیر مواجه است.

 

مقصودی‎فر تصریح کرد: افزایش سن ازدواج، مشکلات اقتصادی زوج‎های جوان، عدم تمایل زوج‎ها به فرزندآوری، نگرش تک‎فرزندی، مهاجرت و سقط جنین از عواملی هستند که سبب کاهش نرخ باروری در استان و کشور شده‎اند که با توجه به این مسائل مقام معظم رهبری نسبت به افزایش نرخ باروری تأکید کرده‎اند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما