وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 12:46   |   کد مطلب: 12982
همدان از استان‌های توانمند در حوزه فیلم‌سازی است
همدان در زمینه فیلم‌سازی و تولیدات حرفه‌ای از استان‌های توانمند کشور بوده و در حوزه آموزش نیز توجه ویژه‌ای به هنرجویان دارد.

به گزارش نافع، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان این مطلب در جلسه دیدار هنرمندان و فیلم‌سازان انجمن سینمای جوان همدان با نماینده ولی فقیه در استان گفت: هم‌اکنون از 60 دفتر فعال انجمن سینمای جوان کشور، 4 دفتر در استان همدان فعال است.

فاضل عبادی با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف فیلم‌سازی و انیمیشن‌سازی در دفاتر انجمن سینمای جوان خاطرنشان کرد: این دوره‌ها در بازه زمانی بلند مدت(یک‌ساله) و کوتاه‌مدت (3 ماهه و 6 ماهه) برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

وی، حوزه فیلم‌های کوتاه تولید شده در انجمن سینمای جوان را با مضامین مختلف برشمرد و تأکید کرد: تاکنون 9 فیلم حرفه‌ای در استان تولید شده است.

عبادی با بیان اینکه در حال حاضر، سینمای جهان به جای هزینه برای تولید فیلم‌های بلند به تولید فیلم‌های کوتاه تأثیرگذار روی آورده، بر حمایت از فیلم‌سازان جوان این انجمن تأکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز با تأکید بر تأثیر هنر تئاتر و سینما در دنیای امروز گفت: واقعیت‌های اجتماعی می‌تواند از طریق این هنر به خوبی انعکاس داده شود.

آیت‌ا... غیاث‌الدین طه محمدی افزود: نگاه مادی به سینما، نگاه جالبی نیست؛ زیرا این هنر می‌تواند واقعیت‌ها و ارزش‌های والای انسانی را بازگو کند.

وی با تأکید بر کوشش برای نجات جوامع انسانی خاطرنشان کرد: اگر مضامین و دستورات اسلامی و دینی با این هنر تلفیق شود، سینما می‌تواند در مسیر متعالی قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما