وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 25 بهمن 1393 ساعت 11:37   |   کد مطلب: 12883
رونمایی از تندیس شهید محمدرضا قلیوند در دانشگاه آزاد همدان
تندیس شهید محمدرضا قلیوند، تنها شهید دانشجوی دانشگاه آزاد همدان در دفاع مقدس در آستانه جشن 36 سالگلی انقلاب در این واحد دانشگاهی رونمایی شد.

به گزارش نافع، در مراسم رونمایی از تندیس شهید قلیوند که سید علی اصغر تروهید معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، حجت الاسلام سید صدرالدین محمودی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان و جمعی از خانواده شهدا دانشگاه حضور داشتند وصیت نامه و زندگی نامه این شهید قرائت شد.

زندگی وی در سال ۱۳۴۰ در یک خانواده مذهبی در شهرستان کنگاور آغاز شد. محمدرضا پای درس پدر و مادری مومن و معتقد پله‌های تعلیم و تربیت را طی کرد و با بنیان‌های فکری اسلامی که یافته بود، وقتی در ۱۶، ۱۷ سالگی با موج مبارزات انقلابی مردم ایران مواجه شد، خود نیز به این خیل عظیم پیوست و با رژیم شاه به مبارزه پرداخت. پس از پیروزی انقلاب نیز جزو اولین نفراتی بود که سپاه شهر کنگاور را تأسیس کردند.

شهید قلیوند در رشته تربیت معلم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان  تحصیلاتش را ادامه داد و با استخدام در آموزش و پرورش که تقریباً مصادف با آغاز جنگ تحمیلی بود، ‌با وجود آنکه مسئولیت‌های متعددی به او پیشنهاد می‌شد، به خاطر احساس مسئولیتی که نسبت به جنگ تحمیلی و دفع حملات دشمن داشت، هیچ یک از مسئولیت‌ها را نپذیرفت و در قسمت پشتیبانی جنگ آموزش و پرورش مشغول به‌کار شد.

اندکی بعد وجهه و مقبولیت شهید محمد‌رضا قلیوند در میان مردم شهر کنگاور باعث شد تا سمت فرمانداری این شهر به او پیشنهاد شود. محمدرضا با پذیرش این سمت باز هم در جبهه‌ها حضور می‌یافت تا اینکه پس از پذیرش قطعنامه و یورش منافقین به کشورمان، باردیگر رخت نبرد برتن کرد

"هر فریادی بی‌امام سکوت است و هر امتی بی‌امام سرگردان" این سخنان او شاید آخرین کلماتش در این دنیای فانی بود و باید قلیوند در همان عملیات مرصاد و پیش از آنکه دروازه‌های شهادت با پذیرش قطعنامه تنگ و تنگ‌تر شود، خود را به قافله شهدای انقلاب می‌رساند. و در تاریخ ۲مرداد۱۳۶۷ روح از قفس تنش آزاد شد و به جوار حق تعالی شتافت.

لازم به ذکر است؛ است این تندیس توسط مجتبی رحیمی دانشجوی رشته نقاشی این دانشگاه زیر نظر روابط عمومی طراحی و شاخته شده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما