وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 21 بهمن 1393 ساعت 12:02   |   کد مطلب: 12810
رئیس دانشگاه آزاد واحد همدان:
کتابخانه‌سازی سنت حسنه است
کتابخانه‌سازی سنت حسنه است
تسخیر فضا مرهون اراده جوانان ایران اسلامی است و منشا این موفقیت ها به مطالعه و کتاب برمی‌گردد.

به گزارش نافع، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با بیان این مطلب در جلسه هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه ساز همدان که به میزبانی دانشگاه آزاد برگزار شد، گفت: آیات قرآن کریم در مقاطع مختلف بر سنت حسنه انفاق تاکید می‌ورزد که این مسئله خصوصا در اموری همانند ساخت کتابخانه و مدرسه سازی ارزش دوچندان پیدا می کند.

سعید جامه بزرگی افزود: باید بستری فراهم شود تا خیرین با رغبت بیشتری در این امر پربرکت مشارکت کنند.

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان همدان نیز گفت: هم اکنون در استان همدان 103 باب کتابخانه وجود دارد که از این تعداد 89 باب کتابخانه عمومی ، 13 باب کتابخانه مشارکتی و یک باب کتابخانه مستقل است .

ارشاد استعدادی افزود: استان همدان در موضوع زیربنای کتابخانه ای رتبه دهم کشوری را داراست که با توجه به وسعت جمعیتی استانهای با رتبه بالاتر طبیعی است و در شاخص هایی نظیر "تعداد عضو فعال" "شاخص میز و صندلی" "ارتباط کتابخانه های عمومی با حوزه فناوری اطلاعات" و " خدمات نرم افزاری مدیریت کتابخانه ای " وضعیت مطلوب و جایگاه مناسبی را در کشور دارا هستیم.

وی اظهار داشت: کتابخانه مرکزی همدان با دارابودن بیش از 120 هزار جلد کتاب و 10 هزار عضو فعال مرجع اطلاعاتی مناسبی برای خیل مشتاقان کتاب و کتابخوانی است.

در ادامه اعضا در 4 کارگروه مشتمل بر کارگروه مطالعه و برنامه ریزی، کارگروه تامین منابع مالی و جذب کمکهای مردمی، کارگروه خدمات فنی و مهندسی و کارگروه روابط عمومی و امور فرهنگی به طرح نقطه نظرات خود پرداختند.

 

دیدگاه شما