وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 20 بهمن 1393 ساعت 08:17   |   کد مطلب: 12771
رئیس جمهور کره شمالی مسلمان شد
در شبکه های اجتماعی شایعه شده است که: رئیس جمهور کره شمالی مسلمان شد.

به گزارش نافع، از این رو به دنبال بررسی صحت این خبر هستیم و در اولین فرصت اخبار تکمیلی در این زمینه منتشر می نماییم.

 معرفی رئیس جمهور کره شمالی

“کیم جونگ اون” رئیس جمهور کره شمالی با وجود داشتن دو برادر بزرگتر اما پس از مرگ پدر میراث دار خانواده «اون» شد.

“جونگ اون” ۸ ژانویه ۱۹۸۳ در پیونگ یانگ متولد شد . وی دو برادر بزرگتر با نام های «کیم جونگ چول» و «کیم جونگ» دارد اما پدر تصمیم گرفت سومین و کوچکترین پسر خانواده را به عنوان میراث دار خانواده «ایل» انتخاب کند.

بر اساس این گزارش ، «جونگ اون» فقط ۲۸ سال سن داشت که به عنوان جانشین پدر انتخاب شد. وی دارای عناوین متعددی از قبیل دبیر اول حزب کارگر کره ، رییس کل کمیسیون مرکزی نظامی ، رئیس کل کمیسیون ملی دفاع کره شمالی ، فرمانده معظم ارتش خلق کره و  البته رئیس جمهور کره شمالی می باشد.

«جونگ اون» با هویت جعلی «پاک اون»  مدت کوتاهی را در مدرسه اشتاین هولزی سوئیس درس خواند . وی بین سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ در مدرسه ای سوئیسی و به عنوان پسر دیپلماتی کره ای درس خواند.

معلمان جون اون معتقد بودند او چندان در دروس نظری استعداد ندارد هر چند در ورزش بسکتبال یک نابغه بود و موسیقی و دروس فنی را به خوبی فرا می گرفت .

رهبر جوان کره شمالی هم مانند پدرش به ورزش بسکتبال عشق می ورزد.

وی «مایکل جوردن»‌را الگوی خود قرار داده و با «تونی کاکوچ» بازیکن شیکاگو بولز و «کوبی برایانت» بازیکن لس آنجلس لیکرز عکس یادگاری دارد.

مدل موهای وی که دو طرف سر کاملا تراشیده و موهای بالای سر پف کرده هستند به الگویی برای دیگر جوانان کره ای تبدیل شده است. عده ای شایعه ای در مورد عمل جراحی زیبایی بر روی صورت «جونگ اون» منتشر کردند که با هدف شبیه شدن به پدرش انجام داده است.

«جونگ اون» جوان پس از مرگ مادرش در سال ۲۰۰۴ به پرخوری و الکل روی آورد و همین موضوع باعث شد وزنش به ۱۰۰ کیلوگرم برسد. رهبر کره شمالی هم اکنون به دیابت و فشارخون بالا مبتلا است.

خبر ازدواج «جونگ اون» با «ری سول جو» برای نخستین مرتبه در ۲۵ ژوئیه سال ۲۰۱۲ توسط رادیو دولتی کره شمالی منتشر شد. تا چندی پیش تصاویری از همسر رئیس جمهور کره شمالی در خبرگزاریها به چشم می خورد که از بارداری وی حکایت می کرد اما با وجود گذشت چند ماه هنوز خبری از پدر شدن «جونگ اون» منتشر نشده است.

«جونگ اون» هم در توسعه فعالیت های هسته ای دنباله روی راه پدر است و با انجام سه آزمایش موشکی ، تنش زیادی در شبه جزیره کره بوجود آورد.

فعالیت های هسته ای “جونگ” اوضاع در شرق آسیا را به حدی متشنج کرده که کره جنوبی و آمریکا برای مقابله نظامی با پیونگ یانگ متحد و ژاپن نیز سیستم های موشکی خود را به حال آماده باش قرار داده است.

هر چند واشنگتن و سئول برای انجام مذاکرات دیپلماتیک با کره شمالی اعلام آمادگی کرده اند اما پیونگ یانگ نیز شرایطی را برای این منظور تعیین کرده که هنوز از سوی غرب پذیرفته نشده است. “جونگ اون” امیدوار است آمریکا ، سازمان ملل و دیگر کشورهای جهان ، کره شمالی را به عنوان یک کشور هسته ای بپذیرند اما این درخواست تاکنون با مخالفت جدی جامعه بین الملل مواجه شده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما