وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 10 بهمن 1393 ساعت 13:01   |   کد مطلب: 12521
درس بزرگ حزب الله به اسرائیل/نظام سلطه جرأت تعرض به منطقه را ندارد
رییس مجلس گفت: حزب الله لبنان خودشان را فرزندان انقلاب و رهبری می دانند و در مقابل گستاخی های صهیونیت قدم علم کرده کرده و در روزهای اخیر به این رژیم اشغالگر پاسخ دندان شکن و درس بزرگی داده اند.

به گزارش نافع به نقل از رودآور « علی لاریجانی»  در یادواره فرماندهان، سرداران و 750 شهید شهرستان تویسرکان با استناد به روایات و با بیان اینکه که بهترین سرانجام برای انسان شهادت است، گفت: انسان مؤمن از خدا می خواهد پایان زندگی دنیایش با شهادت باشد.

لاریجانی با بیان اینکه شهید علاوه بر سعادت و سرافرازی خود، جامعه را زنده می کند و این روحیه حماسی و شهادت طلبی است که جامعه را بیدار نگه می دارد، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات جوامع به دلیل خواب آلودگی و غفلت است، اما این روحیه شهادت طلبی و شهادت است که در طول تاریخ جامعه اسلامی را حفظ کرده است.

وی فهم و درک حقیقی را متعلق به کسی دانست که که آماده شهادت است و افزود: شهادت انسان را از خواب‌آلودگی بیدار نکرده و  سبب هوشیاری مردم و جامعه می‌شود.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود آنکه سال ها از دفاع مقدس می گذرد اما روحیه و فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه هنوز وجود دارد و همان گونه که راه و یاد امام حسین (ع) پس از 1400 سال هنوز زنده است، حرکت شهدا در دوران دفاع مقدس و در طول تاریخ نیز مستمر است.

لاریجانی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی با اقتدار و عزت در برابر گردن‎گلفتان نظام سلطه و غرب ایستاده است، ضمن تقدیر از برگزار کنندگان یادواره شهدای تویسرکان، عنوان کرد: یادواره های شهدا، محل ذکر است و برای ما یادآوری می کند که راه صحیح عزتمند زیستن همین است.

 حزب الله لبنان در روزهای اخیر درس بزرگ و دندان شکنی به اسرائیل داد

لاریجانی با تأکید بر اینکه بسیاری از بیداری های جهان متأثر از انقلاب اسلامی ایران است، عنوان کرد: به طور مثال حزب الله لبنان خودشان را فرزندان انقلاب و رهبری می دانند و با روحیه ایستادگی خود در مقابل گستاخی های صهیونیست ایستادگی کرده و در جنگ 33 روزه سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی زدند.
وی با اشاره به اینکه حزب الله لبنان در روزهای اخیر به رژیم صهیونیستی پاسخ دندان شکن و درس بزرگی دادند، افزود: این که امام راحل پیشرو و رهبر ما بودند و در این عصر ما زندگی می کردند و پس از آن نیز مقام معظم رهبری راه امام راحل را دنبال می کنند افتخار بزرگی برای ایرانیان است.

مسئولان در راستای سرمایه گذاری صنعتی برای ایجاد اشتغالزایی جوانان تویسرکانی اقدام کنند

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین ضمن تقدیر از زحمات دکتر مفتح برای رفع مشکلات شهرستان تویسرکان، ایجا صنایع مختلف به منظور اشتغالزایی جوانان برای شهرستان تویسرکان را پراهمیت و ضروری دانست و از نماینده مردم تویسرکان در مجلس و استاندار همدان خواست برای ایجاد سرمایه گذاری در این شهرستان همکاری و تلاش بیشتری داشته باشند.

لاریجانی قول مساعد داد که در سوق دادن سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در شهرستان تویسرکان مسئولان را یاری دهد.

وی به بافت شهرستان تویسرکان اشاره کرد و افزود: مردم این شهرستان با توجه به این بافت به خوبی نمی توانند چرخه اقتصادی را بچرخانند و با وجود مشکل آب نیز نمی توان معجره ای از باغات داشت و باید روش های دیگری برای تویسزکان در نظر بگیریم.

رییس مجلس  توجه به بخش صنعت جانبی و دسته بندی که کمک حال کشاورزان است را مورد تأکید قرار داد و گفت: برای سرمایه گذاری در تویسرکان به ویژه در بخش صنعتی باید امکانات و زیر ساخت ها فراهم شود تا سرمایه گذاران بتوانند در این شهرستان حضور پیدا کنند.

لاریجانی مسئله صنایع برای تویسرکان را مهم  دانست و تأکید کرد: مسئولان در راستای سرمایه گذاری صنعتی برای ایجاد اشتغالزایی جوانان تویسرکانی اقدام کنند.

برنامه‌های  مجلس و دولت با محوریت کنترل و مهار آب‌ها و اجرای سیستم آبیاری قطره ای باشد

رئیس مجلس به بحران آب در سراسر کشور نیز اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های مهم دولت و مجلس توجه به این امر است که در سال گذشته اعتبار خوبی در این زمینه در نظر گرفته شد. 
 لاریجانی آبیاری تحت فشار را یکی از برنامه های مهم برای استفاده بهینه از آب دانست و افزود: در این زمینه برای سال آینده بودجه کافی در نظر گرفته شده تا با برنامه ریزی برای مهار آب اقدامات مناستری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه 90 درصد آب در کشور ما ما در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که همین آبیاری غرقابی سبب هدر رفت آب می شود، افزود: باید برنامه ها و سرمایه گذاری ها در این زمینه با محوریت کنترل و مهار آب‌ها و اجرای سیستم آبیاری قطره ای باشد. 

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما