وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 29 دى 1393 ساعت 11:52   |   کد مطلب: 12254
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان عنوان کرد:
افتتاح یکصدمین کتابخانه عمومی همدان در دهه مبارک فجر
افتتاح یکصدمین کتابخانه عمومی همدان در دهه مبارک فجر
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از افتتاح یکصدمین کتابخانه عمومی استان با حضور دکتر معصومه آباد در سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش نافع، هفتمین جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در سال جاری با موضوع بررسی عملکرد شاخص‌های 9 ماهه ابتدایی سال ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها برگزار شد.

ارشاد استعدادی در این جلسه ضمن محکوم کردن هتک حرمت به ساحت پیامبر اکرم اسلام(ص) اظهار داشت: همه دستگاه‌های فرهنگی وظیفه دارند با فعالیت‌های و برنامه‌های مناسب در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به مقابله جدی با این گونه حرکات شنیع بپردازند.

وی، افتتاح کتابخانه‌های روستایی را یک حرکت جهادی در سال فرهنگ و اقتصاد دانست و بیان کرد: کتابخانه های روستایی که به عنوان پایگاه های فرهنگی در روستاها خدمات رسانی می کنند، با همت و پیگیری ویژه روسای ادارات کتابخانه ها و حمایت های ویژه مسولان استانی، شهرستانی و روستاها صورت می پذیرد.

استعدادی اظهار داشت: یکصدمین کتابخانه عمومی استان با حضور دکتر معصومه آباد عضو شورای شهر تهران و نویسنده کتاب «من زنده‌ام» در ایام الله دهه مبارکه فجر افتتاح خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، افتتاح کتابخانه در روستاها را از سیاست‌های اصلی نهاد توصیف کرد و افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شرایطی را فراهم آورده است تا فرصت استفاده عموم مردم در مناطق محروم و روستاها از کتاب و کتابخانه به راحتی فراهم آید و در همین راستا با استخدام یک نفر کتابدار از همان بخش به اشتغال زایی جوانان نیز کمک کرده باشد.

استعدادی ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده توسط این اداره کل و حمایت های صورت گرفته توسط مسولان شاهد شتاب خوبی در افتتاح کتابخانه های روستایی در سطح استان بوده‌ایم و امیدواریم در آینده نچندان دور همه روستاهای بالای 1500 نفر جمعیت استان صاحب کتابخانه شوند.

وی، مجموع عملکرد ادارات شهرستان‌ها را در نه ماهه ابتدایی سال جاری، مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: در حوزه فرهنگی در سال 92 تعداد 41 نقد کتاب داشتیم که با یک جهش خوب این تعداد در نه ماهه ابتدایی سال جاری به 113 نقد رسیده است.

استعدادی افزود: تعداد مسابقات آنلاین کتابخوانی برگزار شده در سال 92 12 بوده که در نه ماهه ابتدایی سال به 36 رسیده و تعداد اعضای عضو شبکه کتابخوانان حرفه ای از 7923 نفر به 10 هزار و سیصد نفر ارتقا یافته است.

وی در انتها بر جریان سازی و ایجاد موج آفرینی در بحث نورسیده های کتاب تاکید کرد و تصریح کرد: پیش از اینکه کتاب جدیدی وارد کتابخانه شود نیاز است که یک کار تبلیغی و جریان سازی فرهنگی جهت آشنایی و زمینه سازی برای مراجعه کنندگان صورت پذیرد چراکه این امر موجب ترغیب و تشویق مخاطب برای مطالعه آن کتاب می شود.

انتهای پیام/ع

 

 

دیدگاه شما