وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 28 دى 1393 ساعت 09:04   |   کد مطلب: 12213
606 میلیون تومان زکات در شهرستان نهاوند جمع‌آوری شد
رئیس کمیته امداد نهاوند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 606 میلیون تومان زکات در این شهرستان جمع‌آوری‌شده است.

به گزارش نافع علی کاویانی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت گرو، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون  بیش از ۶06 میلیون تومان زکات در این شهرستان جمع‌آوری‌شده که این رقم در سال گذشته 350 میلیون تومان بوده است.

وی افزود: اگر فریضه زکات به‌درستی فرهنگ‌سازی شود سالانه بر میزان زکات پرداختی توسط کشاورزان افزوده می‌شود.

رئیس کمیته امداد نهاوند اظهار کرد: اگر فریضه پرداخت زکات در جامعه به‌درستی نهادینه شود بخش زیادی از مشکلات اقتصادی ازجمله فقر و تنگدستی از بین می‌رود.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون با زکات جمع‌آوری‌شده هفت پروژه عمرانی در روستاهای شهرستان نهاوند در دست اجرا است.

کاویانی بهره‌گیری از ظرفیت روحانیون در سطح روستاها برای تشویق مردم به پرداخت زکات را اثربخش خواند و ابراز داشت: آنچه تا به امروز رخ‌داده، نشان‌دهنده تلاش و زحمات دستگاه‌های ذی‌ربط به کار فرهنگی و معنوی است هرچند تا حصول به نقطه مطلوب راه طولانی در پیش داریم.

وی با تأکید بر لزوم احیا فریضه زکات در جامعه عنوان کرد: بر اساس تعالیم دینی بر اقامه فریضه زکات در جامعه همپای نماز تأکید شده و مسئولان باید در این زمینه تلاش و فرهنگ‌سازی کنند.

رئیس کمیته امداد نهاوند در پایان  گفت: تبلیغات محیطی، میدانی، نوشتاری و گفتاری، دیدار چهره به چهره با کشاورزان و دیدار با عاملین تأثیرگذار در منطقه و برگزاری همایش مبلغان ازجمله فعالیت‌های دبیرخانه شورای زکات در 10 ماهه گذشته سال جاری است.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما