وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 26 دى 1393 ساعت 13:15   |   کد مطلب: 12180
بی غیرتی روزنامه جمهوریت و وقاهت شارلی ابدو
مسلمانانی که توهین به پیغمبرشان را آزادی بیان اعلام کردند+تصاویر
بی غیرتی روزنامه جمهوریت و وقاهت شارلی ابدو
روزنامه جمهوریت ترکیه، در روزنامه 14 ژانویه خود، کاریکاتور موهن شارلی ابدو را، باز نشر داد و این عمل خود را آزادی بیان رسانه اعلام نمود.

همزمان با انتشار مجدد کاریکاتور موهن به حضرت محمد صلی الله علیه و آل وسلم، در مجله "شارلی ابدو" فرانسه، این مجله در 16 زبان، در سراسر دنیا به چاپ رسید که، یکی از این زبان ها، زبان ترکیه استانبولی بود!

 
روزنامه جمهوریت ترکیه، که طرف قرارداد با مجله شارلی ابدو می باشد، همزمان با آن این کاریکاتور موهن را، با بی غیرتی تمام، در روزنامه خود بازنشر داد، و این را آزادی بیان رسانه، اعلام نمود. در این کاریکاتور چهره مبارک و مهربان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آل و سلم، به صورت یک مرد مضحک در حال گریه ترسیم شده است که، کاغذی با مضمون "من شارلی هستم" در دست دارد و با عنوان "همه بخشیده شدند"، به چاپ رسیده است.

کشورهای غربی و بالاخص فرانسه و آمریکا در حالی از این آزادی بیان دم می زندد که، در سال 2008، "مااوریس سینت"، که با نام مستعار "سینه"، به علت مقاله ای ای که در مورد پسر "نیکلاس سارکوزی"، رئیس جمهور وقت فرانسه، "جان سارکوزی"، نوشته بود؛ مجبور به عذرخواهی شد و کاریکاتوریست و نویسنده ای که 16 سال سابقه فعالیت در مجله "شارلی ابدو" را داشت،بلافاصله اخراج گردید. و یا همین چند وقت پیش، خبرگزاری "بی بی سی"، به دلیل اینکه، یکی از خبرنگارانش ، انتقادی جزئی، از کشتار رژیم صیهونیستی کرده بود؛ مجبور به عذرخواهی رسمی شد؛ و  احتمالا، به دلیل وجود فشارهای زیاد، این خبرنگار نیز اخراج خواهد شد.

 
مسئولان شارلی ابدو و "رنالد لوزیر"، تصویرگر این کاریکاتور، با بیان اینکه: از کشیدن چهره پیامبر اسلام به این شکل متاسف هستند گفتند که، چاره ای جز این نداشتند. آن ها در نشست خبری خود اعلام کردند: این شماره حاوی چیزهایی است که شارلی ابدو می خواهد نشان دهد نه آن چیزی که تروریست ها دوست دارند! لوز در این نشست با گریه در مقابل دوربین ها سعی داشت تا تصویری مظلوم از شارلی ابدو ترسیم کند. او گفت: حتی محمد هم به کشته شدگان شارلی ابدو می گرید!

مسئولان "شارلی ابدو"، با وقاهت تمام گفتند که، این کار ماست و مسلمانان باید با این موضوع کنار بیایند و کم کم به این موضوع عادت کنند چون ما با همه ادیان آسمانی و غیر آسمانی همین رفتار را داریم! اما با مقایسه ای کوچک، می توان متوجه شد که توهین به اسلام یکی از آرمان های کاری "شارلی ابدو" می باشد! چون پرونده ای بسیار درخشان در این مورد دارند! چند سال پیش هم با کاریکاتوری موهن چهره ای ساحلی، از گورهای دسته جمعی مسلمانان بوسنی، به تمسخر مسلمانان پرداخته بود.

 
این عمل، شاید از سوی افرادی که ضدیت خود را با اسلام اعلام نموده اند، چندان دور از انتظار نباشد؛ که باز به جای خود عملی قبیح و در منافات حقوق بشر می باشد؛ اما انتشار این کاریکاتور ضد اسلامی و توهین آمیز، در کشوری اسلامی جای بسی سوال دارد!
 
گفتنی است این مجله در زبان عربی نیز انتشار یافته است که در کشورهای عربی پخش می گردد! و مسلمانان همزمان با دشمنان اسلام شاهد این توهین هستند!
 
امید داریم؛ حداقل مسلمانان پای بند به اسلام! و نه نامسلمانان تکفیری! و نه به روش ضد انسانی! به این حرکت ضد اسلامی پاسخی دندان شکن بدهند و تدابیری جدی در مقابل موج ایجاد اسلام هراسی در دنیا و معرفی اسلام به عنوان یک دین حامی تروریست، بیاندیشند! 
منبع:آناج
انتهای پیام/ع

دیدگاه شما