وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 17 دى 1393 ساعت 11:33   |   کد مطلب: 12067
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری همدان:
مسابقات قرآنی راهی برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی
مسابقات قرآنی راهی برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری همدان بیان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی به ما کمک می ‌کند که به معنای واقعی سبک زندگی اسلامی برسیم و تأثیر تبلیغات رسانه‌ های بیگانه کمتر شود، زیرا جامعه ‌ای که در آن زندگی می ‌کنیم نشأت گرفته از زندگی اسلامی است.

به گزارش نافع، مهرداد نادری‌ فر اظهار کرد‌: یکی از کار آمد‌ترین روش ‌هایی که بتوانند فرهنگ جامعه قرآنی را گسترش دهد، مسابقات قرآنی است و باعث تبلور، ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی می ‌شود.

وی ادامه داد: اگر ما بتوانیم فضای جامعه را به عطر قرآن عطر آگین کنیم‌، در جهت ارتقاء سطح دانش قرآنی بتوانیم قدمی برداریم و افراد قرآنی را مشخص کنیم‌، کمک کنیم تا پله‌ ای به جلو برود و باعث تبلور فضای قرآن در جامعه بشویم‌، بستر مناسبی برای جوانان کودکان و سایر اقشار جامعه فراهم کنیم، آنگاه می ‌توانیم بگوییم این افراد را به سمت فرهنگ قرآنی سوق داده‌ ایم.

نادری‌ فر با یبان اینکه قرآن و آموزه ‌های دینی اهمیت و نقش مهمی در جامعه دارند، گفت: استانداری در حال تهیه سند جامع قرآنی برگرفته از برنامه پنجم توسعه و فرمایشات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می باشد، است، که در بخش ‌ها و حوزه ‌های مختلف سهم هر یک از دستگاه ‌های متولی مشخص شده است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری همدان  خاطر نشان کرد: این سند در کار گروه ‌های مختلف مطرح شده و در حال طی کردن مراحل پایانی تنظیم آن است، که این اقدام باعث می ‌شود که از پراکنده کاری خودداری شود، که این موجب می‌ شود که بعد ‌ها بی‌ نظمی در بعضی از دستگاه‌ ها مشاهده نکنیم.

نادری ‌فر عنوان کرد:‌ با فعالیت‌ های عظیمی و چشم‌ گیری که توسط اداره اوقاف استان صورت گرفته است شاهد تحول عظیمی در حوزه قرآنی هستیم و برنامه‌ هایی اجرا می‌ شود که قبلا در استان شاهد آن نبودیم و حضور قاری قرآن مصری که ماه مبارک رمضان به عنوان یک اقدام بسیار خوب در نظر می شود، ما را موظف می ‌کنند که نسبت به وظایف خود احساس مسئولیت ‌های بیشتری کنیم و با پتانسیل و قدرت بیشتر حضور پیدا کنیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما