وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 11 دى 1393 ساعت 10:30   |   کد مطلب: 11945
دفاتر فروش سهام "تبرک" و "پدیده شاندیز پلمپ شد
خبرخونه حقوقی با خبرهایی از جمله، پلمپ دفاتر فروش سهام "تبرک" و "پدیده شاندیز"، چرایی منتفی شدن آخرین دفاع سعید مرتضوی، خروج لایحه پلیس قضایی از بایگانی دولت و... همراه شماست.

به گزارش نافع یکی از حوزه‌هایی که اقشار مختلف جامعه خبرهای آن را پیگیری می‌کنند بخش حقوقی و قضایی است که این حوزه تمامی اخبار مربوط به حوادث، برگزاری دادگاه‌ها و پرونده‌های قضایی را در خود جای داده است.

باتوجه به دغدغه عموم جامعه برای اطلاع از روند پرونده‌های حقوقی و اتفاقاتی که در دستگاه قضا رخ می‌دهد، بر آن شدیم که در خبرخونه  حقوقی به تشریح رویدادهای مهمی که طی این هفته در دستگاه قضا اتفاق افتاده بپردازید.  
 
پنجشنبه‌های هر هفته برای مرور مهمترین وقایع حقوقی با خبرخونه حقوقی همراه شما هستیم، منتظر ما باشید...

بررسی بودجه بخش‌های مختلف قضایی در کمیسیون حقوقی قضایی  
 
این هفته مجلس شورای اسلامی به بررسی بودجه بخش بخش‌های قضایی کشور در سال 94 پرداخت.
 


 

بررسی کلیات بودجه قوه قضاییه، وزارت دادگستری، سازمان زندان‌ها، سازمان ثبت اسناد و املاک، سازمان بازرسی، سازمان پزشکی قانونی و سازمان قضایی نیروهای مسلح برای سال 94 طی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه این هفته در کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی به بررسی آن پرداخت.

گردهمایی ارتقای اثربخشی برنامه‌ریزی در پیشگیری از وقوع جرم

 در این هفته شاهد برگزاری گردهمایی ارتقای اثربخشی برنامه‌ریزی در پیشگیری از وقوع جرم در سال 1394 بودیم.

این همایش یکشنبه و دوشنبه 7 و 8 دی در مجتمع فرهنگی رفاهی شهید بهشتی برگزار شد.

 

در این همایش «محمد باقر الفت»معاون اجتماعی و انتظامی پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضاییه و «محمد باقر ذوالقدر» معاون راهبردی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به ایراد سخنرانی پرداختند.

ذوالقدر در این همایش در رابطه با این مسئله گفت که پیشگیری از وقوع جرم برای قوه قضاییه یک امر واجب و اجتناب‌ناپذیر است و همچنین یک شاخص بررسی این مسئله بررسی آکادمیک و میدانی و مطالعاتی در این رابطه وجود دارد و در یک نگاه درست و واقع گرایانه برخورد و کیفر باید در حد ضرورت و پیشگیری در حد امکان باشد.

به امید اینکه پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا کاهش پیدا کند و شاهد چشم گیر جرایم باشیم.

دادگاه مطبوعات امروز برگزار نشد/ رسیدگی به پرونده‌های غیرمطبوعاتی در شعب مربوطه

یکشنبه‌های هر هفته به صورت معمول، دادگاه مطبوعات در جهت رسیدگی به پرونده تخلفات مطبوعاتی برگزار می‌شود.  هر هفته طبق برگزاری دادگاه مطبوعات که به مسائل مطبوعاتی می‌پرداخت اما این هفته به پرونده‌های غیر مطبوعاتی رسیدگی کرد.
 

شنیده‌ها حاکی از این است که در این دادگاه اعلام شد که قرار است روزنامه قانون قرار است شنبه 13 دی ماه مجددا شروع به کار کند در حالی که
 روزنامه قانون به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و نشر مطالب خلاف عفت عمومی به اتفاق آراء مجرم شناخته شد، ضمنا هیئت منصفه دادگاه مطبوعات استان تهران متهم را مستحق تخفیف ندانست.سردبیر نشریه ایران ورزشی به اتهام نشر اکاذیب به اتفاق آراء مجرم شناخته نشد. صبح روز 17 اردیبهشت ماه سال جاری  خبر توقیف  روزنامه قانون از سوی دادستانی کل کشور  به دلیل چاپ خبر آزادی "رویانیان" به این روزنامه ابلاغ شد. 
   
طبق نظر نظر دادستان روزنامه قانون ماده ۶ قانون مطبوعات را نقض کرده و به دلیل نشر اکاذیب، قصد تشویش اذهان عمومی را داشته است.  

طرح آخرین دفاع از سوی «سعید مرتضوی» منتفی است/ همه چیز به نظر مجلس بستگی دارد  
 
حتما در مورد پرونده‌های متعدد‌ «سعید مرتضوی» رئیس سابق تامین اجتماعی اطلاعاتی دارید که وی  روز یکشنبه 7 دی ماه ساعت 11 برای ارئه آخرین دفاعیات خود وارد دادسرای تهران شد و از خود دفاع کرد.
 


 

«مصطفی ترک همدانی» وکیل مدافع وی در این زمینه گفت که در جلسه امروز، مقام قضایی در پرونده مرتضوی به این حجت رسید که اگر اذن و اجازه‌ای برای پرداخت از اموال و وجوه در اختیار سازمان تأمین اجتماعی - چه شمول و چه غیرشمول - به خارج از سازمان وجود نداشته باشد، این عمل یقیناً مجرمانه است.
 
8هزار و 533 نفر جرائم غیرعمد در زندان/ آزادی 5 هزار زندانی جرائم غیر عمد در 9 ماهه اول امسال

«سیداسدالله جولایی» در نشست خبری ستاد دیه کل کشور با اصحاب رسانه که یکشنبه(7دی ماه) برگزار شد اظهارداشت: ستاد دیه به افرادی برای آزادی کمک می‌کند که قصد جرم نداشته و به دلیل عدم تمکن مالی و در جرائم غیرعمدی هم چون تعهد در پرداخت مهریه، نپرداختن نفقه و یا تصادف گرفتار زندان شده‌اند.
 


 

8 هزار و 533 نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندان هستند و استان‌های تهران، خراسان رضوی و فارس بیشترین آمار زندانیان تصادف رانندگی را به خود اختصاص داده‌اند و ستاد دیه برای آزادی 5 هزار نفر که از این تعداد 200نفر خانم و 4 هزار و 800 نفر آقا هستند که باید 520 میلیارد تومان برای آزادی آن‌ها پرداخت می‌کرد که با 230 میلیارد تومان گذشت، ستاد دیه به آزادی آن‌ها اقدام کرد.

اما در این میان حرف‌هایی که تعجب خبرنگاران را برانگیخت این بود استان تهران با هزار و 113 نفر زندانی جرائم غیرعمد بیشترین آمار زندانی و استان سیستان و بلوچستان با 98 زندانی غیرعمد کمترین آمار زندانی را دارد هم چنین این در حالی است که در استان‌های سمنان و بوشهر هیچ زندانی نفقه وجود ندارد و استان ایلام با تعداد 14 نفر و استان خراسان جنوبی با تعداد 17 نفر کمترین آمار زندانی مهریه را دارد.

 کاهش مشکلات خانواده زندانیان نیازمند اقدام جهادی است 

خانواده زندانیان به عنوان یک قشر آسیب پذیر، همواره مورد توجه سازمان زندان‌ها بوده است که در این رابطه نشست مدیران عامل انجمن‌های حمایت زندانیان مراکز استان‌ها در خصوص تاکید ریاست سازمان زندان‌ها در حوزه خانواده زندانیان انجام شد که در این نشست«ابوالفضل حجتی پور» گفت: انجمن‌های حمایت زندانیان باید نوع جدیدی از خدمت‌رسانی را به خانواده‌ها ارائه دهند و این کار مستلزم برنامه جامع در این خصوص است.
 

همچنین وی گفت: با جذب کمک‌های خیرین، برنامه ریزی کشوری برای انجمن‌های حمایت، ضابطه مند کردن کمک به این خانواده‌ها و عملکرد جهادی مدیران مربوطه می‌توانیم شاهد کاهش چشمگیر آسیب‌ها در بین خانواده زندانیان باشیم.

بیست و چهارمین دادگاه «مهدی هاشمی» برگزار شد

24جلسه از دادگاه غیرعلنی مهدی هاشمی می‌گذرد، درحالی که در بیست و سومین جلسه دادگاه وکیل ودافع وی گفته بود که طی دو یا سه جلسه دیگر این دادگاه به پایان می‌رسد.
 

این درحالی است که سخنگوی دستگاه قضا به خبرنگار ما گفته بود که پایان ختم دادگاه "م-ه" به معنی پایان رسیدگی نیست و ختم جلسه دادگاه با ختم رسیدگی متفاوت است.

خروج لایحه پلیس قضایی از بایگانی دولت/ این لایحه پس از گذشت ۳ سال عاقبت به خیر شد
 
 در حالی قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران به تشکیل «پلیس قضایی» تصریح دارد که پس از گذشت ۳ سال از تصویب این قانون، نه تنها چنین تشکیلاتی به وجود نیامده بلکه ظاهرا به فراموشی نیز سپرده شده است، اما طی دو روز گذشته سرانجام این لایحه برای تعیین تکلیف نهایی تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.
 

در همین زمینه باشگاه گزارشی را تهیه کرده که متن کامل آن را اینجا ببینید.

پلمپ دفاتر فروش سهام "تبرک" و "پدیده شاندیز"/  باید مبنای فعالیت "پدیده" مشخص شود

 

طی روزهای اخیر درحالی با پلمپ دفتر پدیده مواجه شدیم که دادستان قزوین در پی این اقدام گفت: نظر به اینکه موسسه پشتیبانی پدیده شاندیز اخیرا بدون اخذ مجوزهای لازم و عدم ارائه مدارکی دال بر قراردادی جهت فعالیت در استان مبادرت به راه اندازی دفتر نمایندگی فروش سهام شرکت ابنیه پدیده شاندیز کرده و شهروندان نیز بدون بررسی و تحقیق مبادرت به واریز وجوهی با مبالغ بالا به حساب‌های اعلامی موسسه مذکور جهت خرید سهام کرده‌اند که بلافاصله دستور جلوگیری از فعالیت آنان در استان صادر گردیده تا موضوع مورد بررسی بیشتری قرار گیرد. 

حماسه ۹ دی حمایت قاطع و بی‌نظیر از نظام و رهبری/ اعلام انزجار همیشگی از فتنه و فتنه‌گران

حماسه 9 دی حماسه‌ای به واقع بی‌نظیر در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی است.

ارزشمندی این حماسه غرورآفرین، آنجا روشن‌تر می‌شود که آتش فتنه‌ای 9 ماهه را خاموش و امید دشمنان قسم‌خورده نظام جمهوری اسلامی را به ناامیدی بدل کرد.

در همین زمینه با «غلامحسین اسماعیلی» رئیس دادگستری کل استان تهران گفت: حماسه ۹ دی آرامش را به کشور بازگرداند و این حرکت آگاهانه مردم همواره جای تقدیر و شکرگزاری دارد، چرا که با این عمل هم زمینه‌های وقوع فتنه و هم تحرکاتی که فتنه گران انجام می‌دادند، خنثی شد.

وی افزود: حماسه ۹ دی حمایت قاطع و بی‌نظیر از نظام و رهبری و بیعت با نظام و ولایت بود و این حماسه باید برای همیشه زنده بماند تا اثر بازدارندگی خود را در زمینه جلوگیری از فتنه‌های مشابه داشته باشد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/ح

دیدگاه‌ها

سانسورچی حیا کن بزار نظر من به گوش مردم برسه. بزار بدونن چه بلایی سر شهرشون داره می آد.
.دلسوزان کمی وقت بگذارید. متشکرم اگه اجازه بدین و جهت گیرانه نگاه نکنین می خوام انتقاد کنم از این روش سرمایه گذاری. دوستان کسی میدون چقدر سرمایه در گردش در شهر رفته خارج شهر و چه تعداد حجم کار ساختمانی در سطح شهر کم شده به واسطه خارج شدن سرمایه در گردش سازندگان و مجریان و چقدر نیروی انسانی در شهر کم کار یا بی کار شده اند چون سرمادارن و سرمایه گذاران به جای این که خود مشغول فعایت اقتصادی شوند در گوشه ای به امید سود باد آورده نشسته اند. و فقط یه عده ای رفته اند در خود پدیده کار می کنن که بعد از 1 الی 2 سال دیگر آنها هم بی کار می شوند چون خواه یا نا خواه این پروژه هرچقدر هم که بزرگ باشه تمام می شود و تمام این نیروها بر می گردن درون شهری که دیگه توان تولید و اشتغال در صنعت ساختمان را ندارد چون سرمایه و نیروی انسانی این شهر تا حدود نصف خارج شده . رکود این صنعت را می توان در چنین کلان شهری تصور کرد وقتی اصنافی مانند قشر کارگر - مهندسین - سازندگان - کارخانه جات تولید مصالح اولیه - بنگاه های معاملات ملکی که تماما به کار خرید و فروش سهام پرداخته و از وظیفه اصلی خود خارج شده اند و تمامی نیروهای انسانی مرتبط با صنعت ساختمان با آن دست و پنجه نرم می کنن، که این تعداد نیرو و سرمایه و ضرر ایجاد شده بسیار گرانتر و سنگین تر از آن می باشد که صود آن در بلند مدت و حتی کوتاه مدت بر مردم این شهر خواهد گذاشت . و قطعا این سود که نصیب 120 هزار نفر از تمام ایران می شود تنها یک پنجم از سودیست که جناب پهلوان به تنهایی با خود خواهد برد ( در واقع ایشان با خارج کردن سرمایه و ایجاد رکود خواسته یا ناخواسته در بازار سودی 4 برابر کل افراد سرمایه گزار می برند که این یعنی فاجعه در بازار و تبادل سرمایه در گردش مردم شهر مشهد ) و این سود یک پنجمی تقسیم شده بین 120 هزار نفر در کل ایران قابل قیاس با تحمیل ضرر چندین برابری وارد شده به مردم و صنعت شهر مشهد نمی باشد. جناب پهلوان 80٪ سهام را برای خود نگه داشته و برای این 80 درصد چند سوال پیش می آید که شاید جواب آنها کمی تامل برانگیز باشد. اول این که آیا جناب پهلوان واقعا به اندازه 80درصد با خود به شرکت آورده داشته اند یا فقط تعداد سهام ها را افزایش داده و این مقدار برای خود و خاندانشان کنار گذاشته اند . دوم این که افزایش قیمت سهام از 200 تومان به 12000 تومان (60 برابری) بیشتر به نفع کیست؟ کسی که 4 برابر تمام سهامداران برای خود سهم کنار گذاشته به تنهایی 4 برابر همه آنها سود خواهد برد و این افزایش سرمایه و افزایش قیمت بدون هیچ منطق علمی برای این نیست که مردم سود کرده یا ایشان دلشان برای این شهر و مردم سوخته و نیت کمک به توسعه و پیشرفت شهر را دارند ( که تماما با همین صحبت ها و همین ترفند که ما داریم آبادانی انجام می دهیم مردم را فریب می دهند) بلکه برای این است که خود جناب پهلوان سود باد آورده 4 برابری به جیب بزند. و مردم هم به سودی که نمی دانند چرا و از کجا به آنها می رسد طمع کرده و دلخوش شده اند و این شیوه یعنی این که مردم را وارد بازی کرده و به نوعی (با عرض پوزش ) شریک دزد کردن تا فشار از سوی مسئولین ( که البته بسیار هم قافله اند با ایشان) و مرم و حتی کارشناسان کم و به نوعی خود را حامی و دلسوز جلوه دهند. گویی رابینهودی وارد شهر شده و دارد کمک مردم می کند . جناب پهلوان مقدم و تمام نیروهای وابسته به ایشان و همشهریان و هموطنان عزیز سهامدار و حتی سایر شرکت های مشابه، من و تمام کارشناسان مدیریت شهری – اقتصاد دان ها و تمام نیروهای متخصص با این مبحث ؛ نحوه جذب سرمایه به این شکل و ایجاد چنان رکود در صنعت را هشدار می دهیم و نتیجه آن را وقتی شما مردم عزیز متوجه شده و ملموس می بینید که این پروژه تمام شود و آنگاه متوجه این سود ناچیز در مقابل آن ضرر بزرگ برای کل شهر خواهید شد. همانند آن شده ایم که در یک خانواده باشیم و تمام پول و سرمایه دست یک نفر باشد و دیگران همه بی کار در کنجی ؛ به امید یک نفر. اما این خانواده در نهایت راهی جز ضرر و سقوط ندارد مگر با تغییر .

دیدگاه شما