وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 2 دى 1393 ساعت 00:21   |   کد مطلب: 11732
جوابیه حوزه علمیه خواهران کبودراهنگ به یک خبر و توضیح کورنگ
در پی انتشار خبری تحت عنوان « حاشیه های همایش وحدت حوزه و دانشگاه در پیام نور کبودراهنگ» در تاریخ 21/9/93، مدیریت محترم حوزه علمیه خواهران کبودراهنگ جوابیه‌ای ارسال و توضیحاتی ابراز کرده است.

به گزارش نافع، در پی انتشار خبری تحت عنوان « حاشیه های همایش وحدت حوزه و دانشگاه در پیام نور کبودراهنگ» در تاریخ 21/9/93، مدیریت محترم حوزه علمیه خواهران کبودراهنگ جوابیه‌ای ارسال و توضیحاتی ابراز کرده است. ضمن تقدیر از این مدیریت، جوابیه کامل و سپس توضیحات تکمیلی کورنگ تقدیم خوانندگان عزیز می‌شود:

بسمه تعالی

جناب آقای بختیاری

مسئول محترم سایت خبری و تحلیلی کورنگ

سلام علیکم

با احترام و آرزوی توفیق و تائیدات الهی، ضمن تشکر از فعالیتهای مخلصانه جنابعالی در امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به استحضار می رساند اخیرا خبری تحت عنوان حاشیه های همایش حوزه و دانشگاه درسایت کورنگ درج شده است که موجبات نگرانی و رنجش خاطر مسئولین حوزه و دانشگاه را ایجاد کرده است.

در خبر اطلاعاتی بیان شده که قابل تامل و بررسی مجدد می باشد. بطور مثال اطلاعاتی همچون تاخیر 90 دقیقه ای در شروع برنامه که در جوابیه رییس دانشگاه پیام نور کبودراهنگ دکتر حقگو بیان شده است، حضور ناهماهنگ سخنرانان، عدم رضایت امام جمعه محترم کبودراهنگ و حجت الاسلام اسدی برای سخنرانی و اصرار بر ایشان، جمعیت بسیار کم و عدم حضور آقایان، انجام برنامه یک هفته قبل از موعد مقرر، حضور سخنرانان هر نیم ساعت یکبار و غیره را از حاشیه های همایش عنوان کرده اید.

قبل از اعلام جوابیه لازم به ذکر است که اولین رسالت و وظیفه یک خبرنگار امین و قابل اعتماد بودن است. بصورتی که خبر را از دید شخصی بیان نکند و از بیان مطالبی که دلیل آنها کاملا مشخص نیست خودداری فرماید و همانطور که به بررسی کاستی های یک خبر می پردازد از محسنات برنامه نیز یاد کند.

همچنین یک خبرنگار علاوه بر دارا بودن اخلاق انسانی و خدایی باید تحصیلات عالی و دانشگاهی در زمینه اطلاعات رسانه ای را نیز داشته باشد و صرف راه اندازی یک سایت دلیل بر حرفه ای بودن یک شخص نیست چرا که این امر از عهده همه بر می آید.

بصورت اختصار بر خود لازم میدانیم که جوابهای زیر را به حضور شما اعلام کنیم تا نقاط مبهم همایش برای شما آشکار شود و از جنابعالی خواستاریم تا جوابیه را بدون کم و کاستی در سایت خود درج فرمایید:

1-این همایش مشترک بین حوزه علمیه خواهران کبودراهنگ و و بسیج خواهران دانشگاه پیام نور بوده است  و از عموم خواهران دعوت نشده و همانطور که از اسامی نهادها مشخص است این جمع کاملا خواهرانه بوده و نیازی به حضور آقایان نبوده است.

2-در کلیه برنامه های فرهنگی تاخیر برای شروع برنامه وجود دارد و این امر مساله ای نیست که از آن به عنوان حاشیه یاد کرد و تاخیر برنامه بیشتر از ده دقیقه نبوده و ذکر 90 دقیقه به دور از انصاف می باشد. ضمن آنکهدکتر حقگو در جوابیه خود به این مورد جواب کامل ارائه نمودند.

3-با توجه به اینکه 28 آذر مصادف با شروع امتحانات میانترم طلاب و دانشجویان بود مسئولین بر آن شدند تا برنامه یک هفته زودتر برگزار شود چرا که هدف از اجرای برنامه استفاده کیفی بوده و فقط برای ارائه برنامه صوری و آمار اجرا نشده است.

4-تاخیر مدعوین و سخنرانان در هر برنامه ای غیرقابل پیش بینی می باشد و به دور از انصاف است که تاخیر سخنرانان را جزء کاستی های برنامه و کوتاهی مسئولین عنوان کنید و ذکر تاخیر نیم ساعتی سخنرانان پشت سر هم کمی قابل تامل و بازنگری است چون وقت برنامه به حدی نبوده که هر سخنران بتواند نیم ساعت هم تاخیر داشته باشد.

5- ذکر لفظ اصرار در صورتی بیان می شود که طرف اصرار بر آن کار راضی نباشد حال آنکه حضور سخنرانان از یک هفته قبل با آنها هماهنگ شده بود و از قبل آمادگی و رضایت کامل برای سخنرانی داشتند.

6- عکسهای درج شده کل جمعیت را پوشش نداده در ابتدای مراسم گرفته و ناشیانه درج شده اند.

7- حضور هیچ خبرنگاری به جز صدا و سیما در برنامه هماهنگ نشده بود و حضور جنابعالی در همایش بدون هماهنگی با مسئولین برنامه قابل تامل و بررسی می باشد.

بسیار واضح و روشن است این گزارش به دور از غرض شخصی بوده است اما به دلیل متن سست آن باعث ایجاد بدبینی مردم به حوزه ودانشگاه شده است و با اینکه آب ریخته شده به جوی باز نمیگردد از جنابعالی خواستاریم تا نسبت به درج جوابیه و ویرایش خبر در اسرع وقت اقدام فرمایید. با تشکر

 

و من الله توفیق                     

مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهراء(س) کبودراهنگ

شریعت نژاد    

                 

توضیح کورنگ

ضمن تقدیر و تشکر از خواهر گرامی سرکار خانم  شریعت نژاد مدیریت محترم حوزه علمیه فاطمه الزهراء(س) کبودراهنگ، امیدوارم این پاسخ باعث قانع شدن ایشان و مسئولان محترم حوزه و دانشگاه باشد.

پیش از هر مطلب از همه تلاش های مسئولان برگزار کننده این همایش و زحمات اساتید محترم حوزه و دانشگاه که فضای تبادل اندیشه را فراهم کردند سپاسگزاری می کنم و انصافاً اصل اجرای این گونه همایش ها قابل تحسین و تقدیر است.

اینجانب همه تلاش خود را در جهت تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی که همان اهداف مشترک حوزه و دانشگاه است به کار بسته و در خدمت این عزیزان هستم و به آن افتخار می کنم.

 در همین راستا، این سایت را در جهت خدمت به اقشار مختلف مردم شهرستان با تعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی به صورت داوطلبانه راه اندازی کرده و اداره می کنم. لذا انتظار بنده از همه مسئولان خدوم شهرستان این است که بنده را در این مسیر یاری کنند.

لازم به ذکر است هدف بنده از راه اندازی این سایت ایجاد یک ظرفیت فرهنگی برای اقشار مختلف مردم این شهرستان و به خصوص قشر طلبه و دانشجو در فضای مجازی شهرستان بوده است که جای خالی آن در بین شهرستان های استان همدان به وضوح دیده می شد.

بنده این ظرفیت را همچنان در اختیار مسئولین خدوم شهرستان و دانشجویان و طلاب و همه اقشار جامعه قرار داده و امیدوارم ضمن استفاده از آن راه پیشرفت و تعالی را در تمام ابعاد جامعه اسلامی مان فراهم کنیم.

از مدیر محترم حوزه علمیه فاطمه الزهراء(س) کبودراهنگ نیز که با ادب و اخلاق نسبت به انتشار این خبر حساسیت نشان داد، تشکر می کنم و امیدوارم آنچه از قلم ایشان و بنده صادر شد، منصفانه بوده و در شان شاگردان مکتب حوزه و دانشگاه اسلامی باشد؟!

و اما در مورد توضیحات این جوابیه:

مدیر محترم حوزه علمیه فاطمه الزهراء(س) کبودراهنگ در جوابیه خود ذکر کرده اند که سایت کورنگ اطلاعاتی غلط در مورد تاخیر 90 دقیقه ای شروع همایش وحدت حوزه و دانشگاه ارائه داده است. در مورد این مطلب همان طور که در جوابیه نیز ذکر شده است جناب آقای دکتر محمد حقگو ریاست محترم دانشگاه پیام نور کبودراهنگ نیز اعتراض کرد که سایت خبری کورنگ بنا به وظیفه ذاتی خود واکنش ایشان را نیز در خبری تحت عنوان «واکنش رئیس دانشگاه پیام نور کبودراهنگ به خبر منتشر شده در سایت کورنگ» منتشر کرد.

در مورد این مسئله بنده به عنوان یک خبرنگار اطلاع نداشتم که، انتظار نیم ساعته از ساعت 9:30 تا 10 صبح برای ورود و پذیرایی دانشجویان و طلاب به سالن همایش جزو برنامه همایش است چرا که در خبر منتشر شده در سایت دانشگاه پیام نور کبودراهنگ زمان شروع همایش ساعت 9:30 دقیقه اعلام شده است که توضیحات کامل آن را از جناب آقای دکتر حقگو منتشر کردم. به نظر می رسد بهتر بود در سایت این دانشگاه ساعت شروع این همایش، 9:30 اعلام نمی شد تا این سوء تفاهم هم پیش نمی آمد.

گفتنی است در این گونه همایش ها تا جایی که بنده اطلاع دارم، همایش صرفا سخنرانی محض نیست چرا که در همایش هایی که سخنرانی محض است سخنرانان به نوبت پشت تریبون می روند و سخنرانی می کنند و برمی گردند، اما در این گونه همایش ها همه سخنرانان همزمان در جایگاه قرار می گیرند و ضمن سخنرانی در نوبت خود طرف مقابل هم پس از شنیدن صحبت های سخنران قبلی در توضیحات صحبت های وی سخنان ایشان را تکمیل می کند و تقریبا مانند یک مناظره دوستانه و علمی است که با هدایت مجری به پیش می رود.

اما چه بخواهیم و چه نخواهیم واقعیت این است که سخنرانان این همایش به خصوص امام جمعه محترم که از اساتید بنده هستند و یکی از افتخارات بنده شاگردی این عالم فرزانه و استاد اخلاق در شهرستان است، مقداری با تاخیر تشریف آوردند و قصد بنده از انتشار این مطلب خدای ناکرده جسارت به محضر این عالم وارسته نبوده و نیست.

چه اینکه از نگاه بنده، سخن ایشان برایم حجت است و اطاعت از امر ایشان را مانند اطاعت از ولی فقیه با جان و دل قبول می کنم و خدای ناکرده قصد بی ادبی به ساحت ایشان را نداشته ام.

در هیچ جای خبر مذکور علت اصرار به امام جمعه محترم کبودراهنگ و حجت الاسلام اسدی برای سخنرانی به خاطر عدم رضایت این بزرگواران ذکر نشده است چه اینکه اگر کسی به یک سخنرانی دعوت شده باشد در صورت عدم رضایت اصولاً دعوت را قبول نمی کند بلکه علت اصرار به خاطر تاخیری بود که این بزرگواران داشتند و طلاب و دانشجویان محترم در انتظار حضور این سخنرانان عزیز بودند. ضمن اینکه با توجه به مشغله کاری این بزرگواران، عدم حضور به موقع در هر جلسه یا همایشی قابل توجیه است و منظور بنده به هیچ وجه تخریب نبوده است و از باب انعکاس درست خبر منتشر کردم.

اما چند نکته در متن جوابیه مدیریت محترم حوزه مقدسه علمیه خواهران کبودراهنگ

در توضیح حضور اینجانب به عنوان یک خبرنگار بدون هماهنگی با مسئولین برنامه باید گفت: با توجه به اینکه خبرنگاران وظیفه پیام رسانی به افکار عمومی را دارند و رفتار گزینشی نسبت به انتخاب خبرنگاران در هیچ جایی معمول نیست بنده نیز بنا به وظیفه ذاتی خبرنگاری در این همایش شرکت کردم.

همچنین مدیریت محترم حوزه علمیه خواهران کبودراهنگ تحصیلات رسانه ای مسئول سایت را بدون مدرک زیر سوال برده است و ذکر کرده که تحصیلات رسانه ای نداریم.

لازم به ذکر است در مورد حاشیه نگاری این همایش منظور بنده هرگز بیان کاستی ها برای تخریب مسئولین محترم نبوده و در حد یک انتقاد سازنده بوده است که متاسفانه این مسئله نشان می دهد برخی بزرگواران تحمل انتقاد ندارند. ضمن این که کلیت اجرای این همایش حرکت بسیار خوب و مبارکی است و سایت خبری کورنگ نیز در مورد اصل اجرای همایش دو خبر با تیتر های « ماهیت سکولاری علوم غربی باعث جدایی حوزه و دانشگاه شد » و« نشست تخصصی وحدت حوزه و دانشگاه در پیام نور کبودراهنگ برگزار شد» منتشر کرده است.

به هر حال از محضر همه مسئولان و اساتید محترم حوزه و دانشگاه به ویژه از مدیریت محترم حوزه علمیه خواهران کبودراهنگ که اگر ناخواسته خاطرشان را آزرده کردم رسما عذر خواهی کرده و امیدوارم خداوند متعال همه ما را از لغزشگاه های معصیت دور نگه دارد و بتوانیم شاگردان خوبی در مکتب ائمه اطهار علیهم السلام باشیم. قصد بنده هرگز اساعه ادب به محضر این بزرگواران نبوده و نیست و اگر از مطالب بنده سوء برداشت شد امیدوارم به بزرگواری خود ما را ببخشند.

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما