وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 26 آذر 1393 ساعت 08:44   |   کد مطلب: 11625
29 پژوهشگر برتر دانشگاه آزاداسلامي تویسرکان تجلیل شدند
به مناسبت هفته پژوهش از 29 پژوهشگر برتر دانشگاه آزاداسلامي تویسرکان با اهدا لوح تقدیرتجلیل شد.

به گزارش نافع به نقل از رودآور علیرضا اسفندیاری‌مقدم معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد همدان در مراسم تجلیل از پژوهشگران دانشگاه آزاد تویسرکان در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه، گفت:  ضرورت دارد در هر دانشگاه متناسب با ظرفیت آن فعالیت های پژوهشی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: باید در دانشگاه ها با محوریت جهانی فکر کردن، محلی عمل کردن و بر پژوهش و تحقیق تأکید داشتن عمل کنیم و در این راستا پژوهش از شاخصه های اصلی یک دانشگاه ایده آل است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی همدان افزود: رونق دانشگاه ها در سرمایه‌های انسانی، اعضای هیأت علمی دانشگاه و دانشجویان نهفته است و در این راستا هیأت علمی با کیفیت متعهد به پژوهش و آموزش و توانمندی اساتید و نیز سوق دادن دانشجویان به تحقیق و پژوهش اثربخشی ویژه ای در ارتقاء حوزه پژوهش در دانشگاه ها دارد.

اسفندیاری‌مقدم با بیان اینکه علم‌اندوزی در دین اسلام بسیار سفارش شده است، ابراز کرد: مقام معظم رهبری بر رشد پژوهش و تحقیق علمی کشور نیز تأکید دارند. 

مجتبی بابایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان نیز با اشاره دانشمندان جهان اسلام پرچم‌دار علم در دنیا در قرون متمادي بوده اند، گفت: 
در طول تاریخ با توجه به اسناد موجو در حدود هر 50 سال در تاریخ جهان به اسم یکی از دانشمندان ایرانی از جمله خوارزمی، جابربن حیان و رازی و بسیاری دیگر از دانشمندان ایرانیرقم خورده است.

وی با تأکید بر اینکه در این دوره‌ها در جامعه اسلامی بدون آن که بین دین و جامعه جدایی باشد داشمندان مسلمان پيشتاز علم‌ در جهان بودند، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز پژوهش و تحقیق با رویکرد دینی و تمدن اسلامی احیاء شد، به گونه ای که در ایران اسلامی هم اکنون رتبه نخست تولید مقالات در دنیا را به خود اختصاص داده است.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان تولید مقالات علمی را از شاخصه‌های پژوهش و رشد علمی دانست و ابراز کرد: باید توجه داشت که مقاله ها نباید در مرحله تئوری بمانند بلکه باید با کاربردی شدن مقاله ها به دنبال تولید ثروت و رفع مشکلات جامعه بود.

بابایی تأگید کرد: اکنون زمان آموزش‌ محور به سر آمده است و باید دانشگاه ها بر در مسیر پژوهش‌محوری، کارآفرینی و ارزش‌آفرینی حرکت کنند که در این بین 
وی با تاکید بر اینکه دوره آموزش‌ محور سر آمده است، تاکید کرد :دانشگاه‌ها باید امروز به سمت پژوهش‌محوری، کارآفرینی و ارزش‌آفرینی حرکت کنند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما