وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 24 آذر 1393 ساعت 11:41   |   کد مطلب: 11595
 اتوبوس انتقال خون همدان در مرز مهران مستقر شد
مدیر کل انتقال خون استان همدان گفت: در راستای ترویج اهدا و نذر خون اتوبوس انتقال خون همدان در مرز مهران مستقر شد.

به گزارش نافع، افشین محمدی اظهار کرد: با انجام موفق طرح نذر خون با هدف تعدیل و تداوم اهدای خون در همه روزهای سال به ویژه از تاسوعا تا اربعین حسینی بر اساس تصمیم گیری در انتقال خون کشور، سازمان انتقال خون اقدام به اجرای برنامه هایی در راستای ترویج فرهنگ اهدای خون کرده است.

وی افزود: هم اکنون تیم های خونگیری از چند شهر کشور برای بحث اطلاع رسانی و فرهنگ سازی نذر خون به مرز های غربی کشور شلمچه، مهران و کربلا اعزام شده که تیم سیار خونگیری استان همدان نیز در راستای ترویج این فرهنگ خداپسندانه عازم مرز مهران شده و از امروز به مدت سه روز اقدام به خونگیری از اهدا کنندگان خواهند کرد.

وی افزود: تیم خونگیری استان همدان هم اکنون در مرز مهران مستقر شده و شروع به اطلاع رسانی و ثبت نام از زائران ایرانی داوطلب اهدای خون، کرده اند.

مدیر عامل سازمان انتقال خون استان همدان در ادامه از استقبال شهرندان همدانی در روز اربعین حسینی برای اهدای خون خبر داد.

محمدی تصریح کرد: در روز اربعین حسینی شهروندان همدانی 123 واحد خون اهدا کرده اند که این آمار سال گذشته 94 واحد خون بوده که نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته است.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه نیز 32 هزار و 439 نفر برای خونگیری به پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کرده اند که 26 هزار و 573 نفر موفق به اهدای خون شده اند.

وی گفت: این آمار در حالی است که سال گذشته در این مدت 24 هزار و 62 واحد خون از اهدا کنندگان دریافت شده است.

محمدی اضافه کرد: از تعداد 26 هزار و 573 نفر اهدا کننده خون در سالجاری 9.17 درصد آقا و 4.82 درصد خانم بوده اند.

مدیر عامل سازمان انتقال خون استان همدان بیان کرد: با توجه به مدت زمان کوتاه نگهداری خون و فرآورده های آن شهروندان اهدای خون را در همه روز های سال مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما