وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 19 آذر 1393 ساعت 10:45   |   کد مطلب: 11504
لحظه بلعیده شدن مرد از سوی مار آناکوندا
شبکه دیسکاوری یک مستند تکان دهنده تحت عنوان « زنده بلعیده شدن » را در ایالات متحده آمریکا پخش کرد.

پخش این مستند که لحظه بلعیده شدن یک مرد زنده از سوی یک مار غول پیکر آناکوندا را نشان می داد با انتقادهای فراوانی روبرو شد. روز شنبه 15 آذر جام جم آنلاین و جام جم نما فیلم و گزارش این واقعه را منتشر کرده بودند.

به گزارش نافع به نقل از جام جم آنلاین، پل روزولی طرفدار محیط زیست برای جلب توجه جهان نسبت به نابودی جنگل های آمازون تصمیم گرفت به طور زنده از سوی یک مار آناکوندا بلعیده شود.

شبکه دیسکاوری از چند روز قبل با توسل به دهها تیزر و مصاحبه های مختلف حق پخش این فیلم را به تماشاگرانش فروخت. یکشنبه شب 7 دسامبر( 16 آذر) این فیلم از سوی این شبکه در سراسر آمریکا پخش شد. با این حال، مستند آن چیزی نبود که پیش از این درباره آن تبلیغ شده بود.

مارهای آناکوندا که به عنوان بزرگترین مارهای جهان شناخته می شوند معمولا شکار خود را قبل از بلعیدن خفه می کنند. تاکنون هیچ انسانی جرات انجام چنین کاری را نداشته است.

تمام تدابیر برای اینکه پل بر اثر خفگی نمیرد اتخاذ شدند. کارشناسان ابتدا برای او لباس ویژه ای از فیبر کربن مجهز به دوربین ها، یک سیستم تنفسی و یک سیستم ارتباطی برای تماس با بیرون شکم مار را تهیه کردند.

روزولی گفت: ما نمی دانستیم اگر من از سوی مار آناکوندا بلعیده شوم این سیستم ها کار خواهند کرد. با این حال، تلاش کردیم تا اطمینان یابیم که من خفه نخواهم شد.

پل افزود: ما مدت 60 روز در آن قسمت ازجنگل های آمازون که در خاک پرو واقع شده است در جستجوی یک مار آناکوندا مناسب بودیم. تمام مرداب ها و برکه ها را به ویژه هنگام شب کاویدیم. نخستین آناکوندا بیش از 7.5 متر طول و حدود 135 کیلو وزن داشت. مار به اندازه ای غول پیکر بود که نتوانستیم ان را به دام بیاندازیم. آنگاه یک آناکوندا ماده 6 متری را یافتیم.

روزولی تاکید کرد: مار در ابتدا تلاش نکرد تا مرا ببلعد. بیشتر تلاش در فرار داشت اما پس از اینکه آناکوندا را تحریک کردم او مانند یک شکارچی عمل کرد و به سوی من حمله ور شد.

لباس محافظ روزولی از خون گراز پوشیده شده بود تا مار آناکوندا تحریک شود.

بقیه ماجرا واقعا به آن صورتی که روزولی حکایت کرده بود، نبود. روزولی که در میان حلقه های بدن قدرتمند مار گرفتار شده بود احساس کرد که بازوان و استخوان هایش در حال خرد شدن هستند. او که کاملا در چنبره مار فلج شده بود دچار ترس و هراس شد. مار دهانش را گشود و روزولی را از سرش که مجهز به کلاه محافظ بود شروع به بلعیدن کرد. در این هنگام وحشت پل به اندازه ای رسید که با کمک سیستم ارتباطی از همراهانش خواست که او را نجات دهند.

روزالی پس از آزاد شدن برای توجیه انصرافش از بلیعده شدن زنده از سوی مار آناکوندا گفت: فشار آرواره های مار را روی کلاه محافظم احساس کرده و می توانستم صدای بزاق دهان و فش فش آناکوندا را بشنوم.

او افزود: تمام نیروی مار به روی یکی از دستانم متمرکز شده بود و احساس می کردم که دستم فلج شده و استخوان های آن در حال خرد شدن هستند.

به هر حال، همراهان پل او را از بلیعده شدن زنده نجات دادند. این در حالی است که روزولی قبل از پخش کامل این مستند تصریح کرده بود که مدت یک ساعت را در بدن مار آناکوندا سپری کرده و درک زمان را از دست داده بود.

پس از پایان این مستند 2 ساعته انتقادهای بینندگان تمامی نداشت. یک کاربر اینرنت در کامنتش نوشت: زنده بلعیده شدن! عجب شوخی مسخره ای. یک کاربر دیگر در توییتر نوشت: زنده بلعیده شدن؟ نه، در واقع مار فقط تف سریعی به رویم انداخت!

در عین حال، پیش و بعد از پخش این مستند انجمن دفاع از حیوانات «PETA » از آن به عنوان یک تبلیغ نام برد و آزار مار را مورد انتقاد قرار داد.

با این حال، این مستند پس از پخش در آمریکا، در 10 دسامبر (19 آذر) در کشورهای فنلاند، دانمارک، مجارستان، لهستان و سوئد و در 12 دسامبر (21 آذر) در استرالیا، نیوزیلند ، بریتانیا و سپس در کشورهای دیگری از جمله چین و هند از سوی دیسکاوری پخش می شود.

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما