وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 11 آذر 1393 ساعت 14:23   |   کد مطلب: 11336
تویسرکان شرایط راه اندازی رشته دانشگاهی امداد و نجات را دارد
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان از راه اندازی رشته دانشگاهی امداد و نجات در تویسرکان خبر داد.

به گزارش نافع به نقل از رودآور بهروز کارخانه ای در مراسم معارفه رئیس جدید جمعیت هلال احمر تویسرکان اظهار کرد: امدادگران مهمترین ویژگی انسانیت یعنی کمک به انسان ها و از خود گذشتگی را دارند.

وی با بیان اینکه امدادگران استان به سمت الگو شدن در همه زمینه ها برای اقشار مختلف جامعه پیش می روند، افزود: اخلاق و منش امدادگران باید به گونه ای باشد که مهرورزی و نوع دوستی که دیدگاه بین المللی جمعیت هلال احمر است را در جامعه گسترش دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان با تأکید بر نهادینه شدن فرهنگ هلال احمر که همان ترویج مهر و دوستی در میان اقشار مختلف مردم است، تصریح کرد: تقویت معنویت و نوع دوستی به ویژه فعالیت و حضور به موقع در زمان بحران برای ارائه خدمات امداد و نجات از رسالت های خطیر این نهاد است.

کارخانه ای با بیان اینکه" هر خانواده یک امدادگر" شعار اصلی جمعیت هلال احمر است و اینکه در روستاها نیز باید اعضای هلال احمر فعال باشند، عنوان کرد: در روستاهای بالای 250 نفر جمعیت می توانند با همکاری دهیاران برای تشکیل تیم امداد و نجات روستایی اقدام کنند.
وی با اشاره به ظرفیت ها و شرایط موجود در تویسرکان ابراز کرد: با توجه به شرایط آموزشی و امکانات لازم و نیز جوانان مستعد در تویسرکان، این شهرستان قابلیت راه اندازی رشته امداد و نجات را دارد.

 پیش بینی می شود مرکز آموزش های تخصصی جمعیت هلال احمر غرب کشور راه اندازی می شود

رحمت الله الوندی رئیس جدید جمعیت هلال احمر تویسرکان نیز با بیان اینکه برنامه های خود را با محوریت مدیریت جهادی پیش خواهد برد، افزود: پیش بینی می شود تا در یک برنامه دراز مدت مرکز آموزش های تخصصی جمعیت هلال احمر غرب کشور در تویسرکان راه اندازی شود.

وی همچنین عنوان کرد: می توان با استفاده از ظرفیت پایگاه امداد و نجات خیرآباد برای تویسرکان و شهرستان های معین( نهاوند و ملایر) انبارهای امدادی ایجاد تا به عنوان پایگاه لوجستیک استفاده شود.
در این مراسم از تلاش های جلال نانکلی رئیس سابق و حسین ترکاشوند سرپرست موقت جمعیت هلال احمر تویسرکان تقدیر  و رحمت الله الوندی به عنوان رئیس جدید این جمعیت در شهرستان معرفی شد.

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما