وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 10 آذر 1393 ساعت 09:23   |   کد مطلب: 11310
یک فایروال سخت افزاری کوچک برای محافظت از شبکه کامپیوتری
کمپانی امنیتی بیت دفندر امروز از دستگاه Bitdefender BOX برای محافظت از شبکه‌های کوچک و خانگی رونمایی کرد. این دستگاه با کنترل ترافیک کاربران در واقع یک فایوال سخت افزاری است که به عنوان سدی در برابر تهدیدات امنیتی عمل خواهد کرد.

به گزارش نافع، به نقل ازگجت نیوز؛ باکس می‌تواند علاوه بر قرارگیری در کنار روتر اصلی و اتصال به یکی از پورت‌های اترنت، خود نیز به عنوان روتری مستقل عمل نماید.

این دستگاه دارای یک میکروپردازنده تک هسته ای ۴۰۰ مگاهرتزی MIPS، فلش مموری ۱۶ مگابایتی، ۶۴ مگابایت رم و دو پورت ۱۰/۱۰۰ اترنت به همراه چیپست وایرلس پشتیبانی کننده از سرعت ۱۵۰Mbps می‌باشد.

بوگدان بوتزاتو یکی از آنالیزورهای امنیتی بیت دفندر در مورد نوع عملکرد این دستگاه می‌گوید: “باکس با قرارگیری در میان کامپیوتر و روتر به اسکن و کنترل شبکه می‌پردازد و به گونه ای طراحی شده که بر سرعت اینترنت تأثیری ندارد.”بیت دفندر در این فرآیند از سیستم امنیتی ویژه خود بر پایه کلود کمک می‌گیرد.

Bitdefender-BOX-1

اما هنگامی که از باکس به عنوان روتر تأمین کننده اینترنت نیز استفاده شود، به طور طبیعی قادر به تأمین کیفیت و برخی عملکردهای روترهای پیشرفته خانگی نیست. با این حال با ایجاد یک لایه امنیتی که در روترهای امروز بازار یافت نمی‌شود، از شما در برابر حمله‌ها محافظت می‌کند.

باکس ۱۹۹ دلار قیمت دارد که علاوه بر قیمت خود دستگاه، هزینه یک سال اشتراک سرویس‌های بیت دفندر نیز می‌باشد. کاربران باید هر ساله ۹۹ دلار دیگر به ازای استفاده از خدمات این شرکت پرداخت کنند. باکس قرار است از ماه ژانویه سال ۲۰۱۵ به بازار راه پیدا کند.

محافظت از خانه هوشمند شما

Bitdefender-BOX-2

در دنیای امروز تنها کامپیوترها به اینترنت متصل نمی‌شوند و در حال حاضر تلویزیون‌ها، کنسول‌ها، مدیاسنترها، دوربین‌های مدابسته، ترموستات‌ها و بسیاری از لوازم هوشمند خانگی در حال رد و بدل اطلاعات در اینترنت هستند. بنابراین وجود چنین سیستمی می‌تواند امنیت و مهم تر از آن حریم خصوصی شما را تا حد بسیار بالایی حفظ کند.

بیت دفندر نرم افزارهای ویندوز، مک، iOS و اندرویدی را نیز برای باکس طراحی کرده که علاوه بر کنترل و تنظیم دستگاه، جهت هشدارهای مربوط به وصله‌های امنیتی جدید و… نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حتی اگر از باکس دور باشید، امکان اتصال به آن با استفاده از وی‌پی‎ان نیز پیش‌بینی شده تا در هر نقطه از دنیا و بر پایه کلود ارتباط امنی را مهیا کند.

قیمت ۱۹۹ دلار باکس شاید اندکی گران قیمت باشد، اما بوتزاتو می‌گوید که وجود باکس بدین معناست که نیازی به خرید جداگانه آنتی ویروس نیست و علاوه بر آن باکس قادر است از تمامی دستگاه‌های متصل به اینترنت محافظت کند.

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما