وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 2 آذر 1393 ساعت 23:55   |   کد مطلب: 11138
بخش‌هایی از شهرک فناوری همدان تا پایان سال آماده واگذاری می شود
معاون عمران و محیط زیست شهرک‌های صنعتی همدان از واگذاری بخش‌هایی از شهرک فناوری تا پایان سال خبر داد و گفت: بخش‌هایی از جمله قطعات کارگاهی و آزمایشگاهی در حال واگذاری است.

محمدرضا بادامی بعد از ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان همدان با اشاره به وجود 28 واحد صنعتی در همدان اظهار داشت: 21 واحد صنعتی در حال تکمیل زیرساخت‌ها و واگذاری است.

وی با اشاره به اینکه مساحت واحدهای صنعتی همدان یک‌هزار و 815 هکتار است، خاطرنشان کرد: شهرستان همدان با سه شهرک و دو ناحیه صنعتی دارای 310 هکتار نواحی صنعتی با قابلیت 16 درصد از زمین‌های کل نواحی صنعتی را دارا است.

معاون عمران و محیط زیست شهرک‌های صنعتی همدان با بیان اینکه شهرک صنعتی بوعلی همدان در سال 64 احداث شده، افزود: شهرک بوعلی 2 همدان با مساحت 147 هکتار و 84 هکتار زمین صنعتی، 95 درصد آن در قالب 291 قرارداد واگذار شده است.

وی با اشاره به دومین شهرک بوعلی همدان گفت: این شهرک که به صورت شهرک صنعتی نمایشگاهی در نظر گرفته شده با 57 هکتار مساحت امسال کلنگ‌زنی شده و در فاز اول برای استقرار 200 واحد صنفی قرارداد بسته شده است.

بادامی اضافه کرد: چهار هکتار از آن واگذار شده و در حال گرفتن مجوز و ساخت نقشه است.

این مسئول در خصوص سومین شهرک صنعتی همدان به نام شهرک فناوری عنوان کرد: با 58 هکتار زمین شهرک فناوری، 11 هکتار آن در فاز اول طراحی شده که در همان 11 هکتار نیز مرکز کسب و کار با 6 هزار متر مربع ساخته شده است.

معاون عمران و محیط زیست شهرک‌های صنعتی همدان از آماده واگذاری بخش‌هایی از شهرک فناوری تا پایان سال خبر داد و افزود: بخش‌هایی از جمله قطعات کارگاهی و آزمایشگاهی و... در حال واگذاری است و تا پایان سال این کار انجام خواهد شد.

وی با اشاره به شهرک صنعتی قهاوند گفت: این شهرک با مساحت 25 هکتار در قالب 23 قرار داد واحد صنعتی مستقر شده و ساخت مخزن آب، حفاری چاه، شبکه تلفن و فضای سبز و... در آن پیگیری می‌شود.

بادامی ابراز داشت: البته در سال جاری به دلیل مشکلات صنعتگران سند ثبت آن گرفته شد و در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

این مسئول با اشاره به انتقال واحد صنعتی گنبد از بخش کشاورزی نیز گفت: واحد صنعتی گنبد با 12 هکتار در قالب 19 قرار داد برای استقرار در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

معاون عمران و محیط زیست شهرک‌های صنعتی همدان با اشاره به تعداد واحدهای راکد زمین که به متقاضیان واگذار شده و اما هنوز احداث نشده‌اند، نیز اضافه کرد: در شهرک بوعلی از 10 واحد هفت واحد خدماتی و سه واحد صنعتی بوده که در مجموع کمتر از 8 هزار متر زمین به متقاضیان واگذار شده که کاری برای آن تا به امروز صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: به شرکت باختر یک هزار و 500 متر زمین، در ساخت قطعات فایپرگلاس یک‌هزار و 700 متر و شرکت زمرد سرام 3 هزار متر مربع زمین واگذار شده که هر کدام بلاتکلیف مانده‌اند. در بخش قهاوند 6 واحد در مرحله زمین هستند و موفق به احداث نشده‌اند.

این مسئول با اشاره به سه واحدی که در بخش گنبد زمین گرفته شده و اما احداث نشده، افزود: دلیل آن این است که فرآیند واگذاری آن از سال 86 به شرکت بوده و این روند طولانی است.

مدیر جهاد کشاورزی همدان نیز با بیان اینکه ناحیه صنعتی قهاوند با مشکلات آب مواجه است عنوان کرد: واحدهای تولیدی قهاوند آب مورد نیاز خود را از سایر نقاط خریداری می‌کنند.

جواد رشیدی در پایان متذکر شد: در ناحیه صنعتی قهاوند مشکل دفع فاضلاب، امنیت، روشنایی و... وجود دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما