وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 28 آبان 1393 ساعت 16:27   |   کد مطلب: 10993
مسئول روابط عمومي سپاه پاسداران در همدان:
رسانه ها قدرت مچاله سازي جنگ نرم دشمنان را داشته باشند
رسانه ها قدرت مچاله سازي جنگ نرم دشمنان را داشته باشند
مسئول روابط عمومي سپاه پاسداران گفت: رسانه‌ها علاوه بر موج آفريني بايد با كيفيت دهي و محتوا بخشي در اخبار قدرت مچاله سازي جنگ نرم دشمنان را داشته باشند.

به گزارش نافع، سردار رمضان شريف در نخستين همايش استاني بسيج و رسانه همدان با بيان اينكه رسانه‌هاي بي‌محتوا موج‌آفرين هستند، تصريح كرد: رسانه‌هاي غربي با توجه به امپراتوري رسانه‌اي كه دارند و از آرشيوهاي و مراكز مطالبات قدرتمندي بهره مي‌برند اما چون محتوا ندارند فقط موج‌آفريني مي‌كنند و تأثيرگذاري ندارند

وي با بيان اينكه واژه گفتمان توليد فكر و انديشه است، افزود: ريشه دشمن‌هايي كه از طول 35 سال گذشته عليه نظام اسلامي بوده از ارائه يك فكر و انديشه و در واقع گفتمان نو نشأت مي‌گيرد.

شريف به چهار شاخص مؤثر در حوزه برقراري ارتباط مفيد و مؤثر اشاره و خاطرنشان كرد: محتواي گفتمان، مخاطب پيام، رسانه‌اي كه پيام را منعكس مي‌كند و سنجش ميزان بازخورد پيام چهار شاخص يا مؤلفه در حوزه برقراري ارتباط مؤثر هستند.

وي با اشاره به اينكه تا قبل از بهمن 57 محتواي اصلي گفتمان‌ها در قالب گفتمان كمونيستي و ليبرال دموكراسي بود، تصريح كرد: آن دو گفتمان غالب در آن دوران حتي در نژادهاي واحد و جغرافيايي واحد هم نفوذ كرده بود و شاهد بوديم كه آلمان را به شرقي و غربي، يمن به جنوبي و شمالي و كره نيز به جنوبي و شمالي تحت تأثير اين گفتمان تقسيم شده بود.

اين مسئول افزود: در آن دوران مردم آرزوهاي خود را در يكي از دو گفتمان غالب دنبال مي‌كردند و اين گفتمان‌ها به انشقاق بين نژادها انجاميده بود.

شريف در ادامه با اشاره به نگاه‌هاي حاكم و گفتمان‌هاي غالب دوران در بين مبارزان انقلابي و اسلامي، يادآور شد: برخي از مبارزان علاوه بر نگاه ديني الگوهاي ديگري چون «چه گوارا» يا انقلاب الجزاير كه در غالب گفتمان‌هاي رايج بود را دنبال مي كردند.

وي با بيان اينكه آمريكا و شوروي براي پشتيباني از هواداران گفتمان‌هاي خود به پشتيباني نظامي روي آوردند، ابراز داشت: آمريكا پيمان نظامي ناتو و شوروي نيز پيمان نظامي ورشو را شكل دادند.

مسؤول روابط عمومي سپاه پاسداران با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران براساس گفتمان اسلام، قرآن و پيامبر توسط امام خميني(ره) فقيه جامع‌الشرايط به جهان عرضه شد، بيان كرد: در بدو پيروزي انقلاب اسلامي گفتمان شوروي و غرب به شدت با انقلاب اسلامي به مقابله پرداختند و در اين راستا حداكثر تلاش خود را معطوف كردند.

پرداختن به محتواي پيام؛ مهمترين پايه كار رسانه ها

وي در ادامه مهمترين پايه كار رسانه‌اي را محتواي پيام دانست و تأكيد كرد: هر دو گفتمان كمونيستي و ليبرال دموكراسي زاييده فكر بشر بودند و بر مبناي انسان پايه‌گذاري شدند اما امتياز منحصر به فرد و غيرقابل جايگزيني گفتمان انقلاب اسلامي اين است كه از وحي الهي و پيامبر اسلام(ص) برگرفته شده است.

شريف اضافه كرد: گفتمان انقلاب اسلامي بيشترين انطباق را با فطرت انساني دارد و نسخه شفابخش حقيقي براي دنيا و آخرت بشر است.

وي ادامه داد: غرب به دنبال جلوگيري از توسعه گفتمان انقلاب اسلامي بود و در اين راستا در طول 35 سال گذشته هر آنچه كه داشتند را انجام دادند و آخرين مرحله آن توطئه‌ها بحث تحريم اقتصادي است.

مسؤول روابط عمومي سپاه پاسداران در ادامه به آموزه‌هاي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس در پيروزي مردم غزه در برابر رژيم صهيونيستي اشاره و خاطرنشان كرد: امواج خروشان انقلاب دل‌ها و اذهان را به تصرف درآورده است كه اين محتواي پيام با تولد بهمن 57 به جامعه جهاني ارائه شد.

شريف با اشاره به اينكه دشمن از تهاجم نظامي به ايران نااميد شده است، بيان كرد: ايران تنها كشوري است كه در جنگ هشت ساله آبديده شد و شهدا سرمايه بزرگ ما در پيمودن راه آينده هستند.

وي اضافه كرد: امروز جمهوري اسلامي ايران پله‌هاي ترقي را پيموده است و همه جمع شده‌اند و بر سر يك موضوع با ايران مذاكره مي‌كنند و اين نشان مي‌دهد كه آنها از موضع ضعف وارد شده‌اند.

مسؤول روابط عمومي سپاه پاسداران استراتژي جمهوري اسلامي ايران را وحدت جهان اسلام برشمرد و عنوان كرد: نگاه مقام معظم رهبري به كشورهاي پيرامون ايران از سر مسلماني و رأفت اسلامي است و در راستاي جلوگيري از خون‌ريزي در كشورهاي اسلامي تلاش مي‌كند.

رسانه ها سواد رسانه اي خود را بالا ببرند

وي در ادامه با بيان اينكه قدرت رسانه بسيار زياد است، گفت: بسيج رسانه‌اي يعني اينكه سواد رسانه‌اي را بالا ببريم و رسانه‌شناس باشيم و بسيج رسانه‌اي دنبال تحقق اخلاق و سبك زندگي اسلامي است.

سردار رمضان شريف جغرافياي وسيع مخاطب را از مهمترين امتيازات رسانه جمهوري اسلامي ايران عوان و خاطرنشان كرد: امروز نبرد در اراده ها، اندیشه ها و تسخیر ذهن ها و افکار است، زيرا امروز دشمن از حمله نظامی به ایران ناامید شده است.

وي ادامه داد: در اين بين رسانه ها رسالت بزرگی برعهده دارند و بايد ابزار انتقال پیام را به درستي بيان كنند.

فرشته درهم فروش

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما