وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 24 آبان 1393 ساعت 23:32   |   کد مطلب: 10939
متولیان امور کتاب در معرفی کتابهای جذاب و غنی، کوشا باشند
امام جمعه تویسرکان گفت: اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان در راستای ایجاد انگیزه مطالعه کتاب، خواستار ارائه راهکارهای مناسب از سوی متولیان امور کتاب در این زمینه شد.

به گزارش نافع به نقل از رودآور در اولین روز از هفته کتاب، کتابداران و متولیان امور کتاب تویسرکان با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی امام جمعه تویسرکان در این دیدار با اشاره به اینکه قرآن مجید بزرگترین افتخار مسلمانان است، اظهار کرد: انس با قرآن کریم و تفکر در آیات روح بخش و عمل به دستورات آن رهایی بخش بشریت از هر گونه گمراهی است.

وی از آثار بزرگان و علما از جمله تفسیر المیزان و بحارالانوار به عنوان آثار کهن جامعه اسلامی یاد کرد و افزود: ایران اسلامی با برخورداری از آثار بی بدیل بزرگان و عالمانی تاریخ‌ساز در حقیقت صاحب گنجینه های ارزشمندی است.

امام جمعه تویسرکان از متولیان امور کتاب و کتابخوانی خواست تا در راستای شناساندن کتاب های مفید، غنی و جذاب به اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان در راستای ایجاد انگیزه مطالعه کتاب و نهادینه ساختن فرهنگ کتاب و کتابخوانی برنامه ریزی های بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام موحدی با اشاره به اینکه دین آموزه های دین مبین اسلام و منویات مقام معظم رهبری بر ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه تأکید دارند، افزود: همه ما وظیفه داریم تا کتاب هایی با محتوای غنی را به فرزندان خود بشناسانیم.

وی همچنین از کسب عنوان کتابخوان برتر کشور توسط یکی از جوانان تویسرکانی ابراز خرسندی کرد.

همزمان با هفته کتاب نخستین کتابخانه روستایی تویسرکان افتتاح می‌شود

زری بیات مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی تویسرکان نیز از افتتاح ششمین کتابخانه این شهرستان در روستای سید شهاب که در حقیقت نخستین کتابخانه روستایی تویسرکان است همزمان با هفته کتاب خبر داد و اظهار کرد: بیست و یکمین دوره تکریم مقام کتابداران و ترویج فرهنگ کتابخوانی از امروز 24 آبان ماه آغاز می شود که در این هفته برنامه های فرهنگی متنوعی از سوی اداره کتابخانه های تویسرکان برگزار می شود.

وی نقد استانی کتاب، مسابقات کتابخوانی آنلاین، تجلیل از فعالان فرهنگی، افتتاح ایستگاه مطالعه بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) و نیز عضویت رایگان را برخی از برنامه‌های هفته کتاب در تویسرکان عنوان کرد و گفت: تمامی این برنامه ها با رویکرد گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی برگزار می شوند.

مهدی حاجی زین‌العابدینی رئیس فرهنگ ارشاد اسلامی تویسرکان نیز ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت و جایگاه کتاب، اظهار کرد: کتاب مفید به عنوان گنجینه ای ارزشمند در هدایت و آگاهی بخشی جامعه نقش مهمی ایفا می کند.

وی از هفته کتاب به عنوان فرصت مناسب برای ترویج فرهنگ مطالعه مفید در جامعه یاد کرد.

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما