وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 24 آبان 1393 ساعت 23:24   |   کد مطلب: 10937
نذر و وقف کتاب توسط شورای فرهنگ عمومی گسترش یابد
امام جمعه موقت ملایر گفت: همانگونه که در جامعه نذری برای امام حسین(علیه السلام) وجود دارد شورای فرهنگ می‌تواند با ترویج نذر و وقف کتاب فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در جامعه گسترش داد.

به گزارش نافع به نقل از ملایری‌ها، حجت الاسلام سیدحسن فاضلیان در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر که در محل فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اعجاز قیام امام حسین(علیه السلام) این است که چراغ هدایت این بزرگوار هیچ‌گاه کم سو و خاموش نمی شود بلکه هر قدر در برابر وزش بادها قرار گیرد فروزان تر می شود.

وی گفت: ان الحسین مصباح الهدی یعنی همین که مراسمات هر سال با شکوه تر از سال‌های گذشته در سراسر کشور برگزار می‌شود.

امام جمعه موقت ملایر به عزاداری‌های برگزار شده در ایام محرم در سطح شهرستان ملایر اشاره کرد و افزود: امسال مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) باشکوه تر از سال گذشته برگزار شد و در مراسم امسال هم اجتماعات بیشتر و هم حال و هوای مردم بسیار زیباتر بود.

وی با اشاره به برگزاری مراسمات با شکوه نماز ظهر عاشورا و مراسم عزاداری بیان کرد: دین اسلام اگر چه به خون امام حسین(علیه‌السلام) ترویج یافت اما تکمیل آن به خطبه‌های امام سجاد(علیه السلام) و حضرت زینب(سلام الله علیها) است پس در آخر هفته مراسم شهادت امام سجاد(علیه السلام) با شکوه برگزار شود.

فاضلیان با تبریک فرارسیدن هفته کتاب گفت: ترویج، اهدا، وقف کتاب و در کل فرهنگ کتاب و کتابخونی از وظایف شورای فرهنگ عمومی برای گسترش در جامعه است.

وی تاکید کرد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی را باید در محل‌ اجتماع مردم از جمله نانوایی‌ها، پایانه‌های مسافربری و اتوبوس و دیگر مکان‌ها با نصب قفسه‌های کتاب ترویج داد.

امام جمعه موقت ملایر تصریح کرد: همانگونه که در جامعه نذری برای امام حسین(علیه السلام) وجود دارد شورای فرهنگ عمومی می‌تواند با ترویج نذر کتاب و وقف کتاب فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در جامعه گسترش داد.

فرماندار ویژه ملایر نیز اظهار کرد: شکوه و عظمت برگزاری مراسم‌های عزاداری امام حسین(علیه لسلام) نشان دهنده وحدت و همدلی و هماهنگی برای حفظ ارزش‌ها است و باید قدردانی شود.

مصطفی آزادبخت افزود: این وحدت و همدلی همیشه دارای تهدیداتی است و یکی از این تهدیدات تندروی و ندانمکاری و بهانه دست دیگران دادن است که باید همگی مراقبت کنیم.

وی آموزش و پرورش را اصل و اساس پیشرفت هر جامعه دانست و بیان کرد: محوریت در فرهنگ عمومی روحانیت است و در راستای تقویت فرهنگ عمومی جامعه باید ارتباط نزدیک با روحانیت و امام جمعه بیشتر شود و بسیج و برنامه های راهیان نور بیشتر تقویت شود.

آزادبخت به حضور روحانیت در عزاداری‌ها اشاره کرد و افزود: محور اصلی عزاداری‌ها روحانیت بوده و برگزاری با شکوه عزاداری‌ها مدیون حضور حداکثری روحانیت باسواد و آگاه در این مراسم است.

وی به عزاداری‌های باشکوه برگزار شده در شهر ملایر اشاره و بیان کرد: فرهنگ عمومی ما نشأت گرفته از همین تاسوعا، عاشورا و محرم و صفر است.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه سیاست مقام معظم رهبری مبنی بر جذب حداکثری و دفع حداقلی را باید مبنای کار قرار داد، تاکید کرد: همه مسئولان باید دست در دست هم بدهند و فضا را برای فرهنگ عمومی درست کرده و فرهنگ را پیش ببرند.

وی هیئت‌ها مذهبی را ارکان پیش برنده فرهنگ عمومی دانست و تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی از مهمترین بخش‌ها و رکن مهم در پیش برد اهداف فرهنگ عمومی می باشند و باید این هئیات حفظ شده و هدایت شوند.

انتهای پیام/ر.ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما